A cincea generație Seat Ibiza promite un comportament mai agil și un interior mai spațios plus o conectivitate mult îmbunătățită. Iată primele impresii despre noua generație care abia a debutat. Test Seat Ibiza 1.0 TSI 115 CP.
Seat este în una din cele mai fericite perioade din istoria sa. Marca spaniolă a vândut 117.300 mașini în primul trimestru din 2017, acesta fiind cel mai bun rezultat din 2001 încoace. Poate și din acest motiv Seat a revenit la ideea de a oferi un SUV mai mare decât Ateca în 2018 după ce ideea inițială din 2016 fusese abandonată. Astfel, și Seat va avea o gamă de trei SUV-uri. Pe lângă Ateca va urma SUV-ul anunțat mai sus și Arona, construit pe baza noii Ibiza.
Ibiza este un pilon important al gamei Seat și primește un rol important și în concernul VW fiind primul model al grupului care inaugurează o platformă simplificată bazată pe MQB și numită MQB A0 (A0 semnifică în nomenclatorul VW segmentul clasei mici).
Astfel, deși noua Ibiza e cu 2 mm mai scurtă și cu 1 mm mai scundă, ampatamentul a crescut cu 95 mm la 2.564 mm, iar lățimea este cu 87 mm mai mare (ecartamentele față/spate sunt cu 60/48 mm mai late). La primul contact cu mașina iese în evidență spațiul foarte aerisit în față și cel pentru genunchi în spate. Seat spune că spațiul pentru genunchi a crescut cu 35 mm. Scaunul șoferului este dimensionat generos, confirmând anunțul lui Seat că acesta este cu 42 mm mai lat decât la vechea generație, iar poziția de condus este mai joasă oferind o ședere foarte confortabilă. În ciuda unei poziții de condus joase, vizibilitatea este foarte bună în toate direcțiile. În concluzie, spațiul interior și confortul sunt în mare progres pentru citadina spaniolă. Și portbagajul a câștigat 63 litri ajungând la 355 litri.
Remarcăm și noul sistem multimedia cu ecran tactil de 8 inch, o dimensiune rar întâlnită în acest segment, excelent plasat în centrul noii planșe de bord. Sistemul multimedia este compatibil atât cu Appple play cât și cu Android Auto. Lipsește în schimb o mufă USB în zona din spate.
La prima probă de condus, am constatat că trenul de rulare este relativ moale fără a avea însă un ruliu evident, iar izolarea fonică este foarte bună inclusiv pentru micul trei cilindri care toarce sub capota mașinii de test. Primul contact a fost cu versiunea cea mai puternică a motorului turbo în trei cilindri de 1 litru care dezvoltă 115 CP. Acesta oferă o putere specifică mare însă funcționarea lui este gentilă și golul turbo nu se simte deloc. Motorul este cuplat cu o transmisie manuală cu 6 trepte care se remarcă printr-o timonerie precisă. Alături de 1.0 TSI de 115 CP este oferită și o versiune 1.0 TSI cu 95 CP în timp ce gama diesel cuprinde un motor de 1,6 litri în trei trepte de putere cu 80, 95 și 110 CP.
Trenul de rulare mai moale este oarecum o surpriză pentru spiritul sportiv al mărcii Seat, dar astăzi valorile familiale primează mai mult și de exemplu nici Mini nu mai are fermitatea suspensiilor întâlnită la prima generație. Însă ținuta de drum sigură și direcția precisă oferă un bun compromis între agilitate și confort în ciuda jantelor de 18 inch de pe mașina de test. Seat declară că rigiditatea torsională a fost îmbunătățită cu 30% față de vechea generație. Ibiza se conduce plăcut și fluid și oferă o ambianță interioară peste media segmentului.
Cine caută mai multă dinamică trebuie să aștepte până la finalul anului când va fi disponibil noul motor turbo în patru cilindri de 1,5 litri de 150 CP lansat pe Golf facelift.
Noua Ibiza este disponibilă doar în versiunea cu cinci uși și în patru nivele de echipare: Reference, Style, FR și
Xcellence.
Verdict AutoExpert
Noua generație Seat Ibiza are toate atuurile tehnologice de a deveni un bestseller. Interiorul este net mai spațios, sistemul multimedia este de ultimă oră, iar confortul este în mare progres. Gama de motoare este echilibrată și acoperă un spectru larg de putere.DATE TEHNICE | Seat |
---|---|
Model | Ibiza 1.0 TSI 115 CP |
Motor/ nr. cilindri | L3, turbo |
Cilindree (cmc) | 999 |
Putere maximã/turație (CP/rpm) | 116/5.000-5.500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 200/2.000-3.500 |
Transmisie | fațã |
Cutie de viteze | 6 trepte, manualã |
L/l/h (mm) | 4.059 / 1.780 / 1.444 |
Ampatament (mm) | 2.564 |
Volum portbagaj (l) | 355-1.165 |
Masã la gol (kg) | 1.140 |
Acceleraþie 0-100 km/h (s) | 9,3 |
Vitezã maximã (km/h) | 195 |
Consum mixt (l/100 km) | 4,7 |
Emisii CO2 (g/km) | 108 |