Grupul PSA a parafat preluarea Opel, divizia europeană a grupului General Motors. Francezii au și numit o nouă conducere, care va implementa planul de integrare și redresare. 2,2 miliarde de euro a plătit grupul PSA pentru achiziționarea Opel.
Procedura de preluare a demarat cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din primăvară, iar acum s-a finalizat. Tranzacția determină astfel apariția celui de-al doilea mare producător auto european, un clasament în fruntea căruia rămâne grupul german Volkswagen. Pe 3 se regăsește alianța Renault-Nissan.
PSA va controla astfel 17% din piața auto a bătrânului continent, producând annual cinci milioane de vehicule. 24% e procentajul trecut în contul Volkswagen.
Noii conducători vor prezenta planul de redresare în termen de 100 de zile. Strategia va fi prezentată de Michael Lohsceller, CEO Opel, cel care l-a înlocuit pe Karl-Thomas Neumann la conducerea companiei, în luna iunie. Acesta are ca obiective principale revenirea la profit în 2020 și economisirea, pe termen lung, a 1,7 miliarde de euro, în special în sectorul achizițiilor, cercetării și dezvoltării.
“Vom ajuta Opel și Vauxhall să se întoarcă la rentabilitate. Vom dezlănțui puterea acestor mărci legendare și potențialul imens al talentelor din cadrul companiilor. Opel va rămâne german, Vauxhall va rămâne britanic”, a declarat preşedintele PSA, Carlos Tavares.
Tranzacția include șase centre de asamblare și 5 uzine de piese, un centru de inginerie și 33.500 de oameni, care lucrează, la ora actuală, pentru Opel, pe teritoriul Europei. Sunt 4.500 de angajați la Vauxhall în Marea Britanie, iar mutarea le aduce acestora teama că vor rămâne fără job-uri.
PSA şi GM derulează deja proiecte commune în Europa. Grupul francez negociază și pentru preluarea operațiunilor GM Financial în Europa. Tranzacția s-ar putea perfecta în a doua jumătate a anului.
Grupul PSA Peugeot-Citroen a finalizat achiziția Opel și Vauxhall și a devenit astfel a doua forță auto pe continentul european.