Ferrari Portofino este, începând de astăzi, cel mai accesibil model din gama Căluțului Cabrat. Înlocuitorul lui California T are 600 CP și debutează la Frankfurt, luna viitoare.
Numele modelului are rezonanțe turistice, sursa de inspirație fiind orașul port Portofino din Italia. Designul urmează rețeta predecesorului, proporțiile de GT veritabil cu plafon escamotabil metalic fiind similare. Lungimea măsoară 4586 mm, în timp ce înălțimea ajunge la 1318 mm, iar lățimea la 1938 mm.
Sub capota lungă, de roadster veritabil, se ascunde o variantă puternic revizuită a motorului V8 bi-turbo preluat de la California T. Acesta are o cilindree de 3,9 litri și dezvoltă 600 CP și un cuplu maxim de 760 Nm. Performanțele sunt, bineînțeles, demne de sigla Ferrari: accelerație 0-100 km/h în 3,5 secunde și viteză maximă 320 km/h.
Șasiul este complet nou, Ferrari Portofino fiind mai ușor decât California T. Portofino este, de asemenea, primul model Ferrari înzestrat cu o direcție asistată 100% electric.
La interior se remarcă noul ecran tactil central cu diagonala de 10,2 inch, acompaniat de un display monocrom dedicat pasagerului din dreapta. O inovație interesantă este deflectorul de vânt care reduce cu 30% curenții de aer din habitaclu atunci când plafonul este pliat.