Pasagerii, inclusiv cei cu handicap sau cu mobilitate redusă, care călătoresc cu autobuzul şi autocarul beneficiază de aceleaşi drepturi indiferent unde călătoresc în Uniunea Europeană (UE).
Aceste drepturi, inclusiv dreptul la informare sau la despăgubiri în caz de întârziere sau anulare, completează drepturile similare pentru pasagerii care călătoresc pe căile maritime şi navigabile interioare, aeriene şi feroviare.
Drepturile pasagerilor care călătoresc cu autobuzul sau autocarul se aplică în special în cazul deplasărilor pe distanţe lungi (peste 250 de km) care au ca punct de plecare sau ca destinaţie o ţară din UE.
Când cumpăraţi un bilet de autobuz sau de autocar, nu trebuie să plătiţi un preţ mai mare pentru că aveţi o anumită naţionalitate sau pentru că achiziţionaţi biletul dintr-un anumit loc.
Prevederile sunt incluse în Regulamentul (UE) nr. 181/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 februarie 2011 privind drepturile pasagerilor care călătoresc cu autobuzul şi autocarul şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004. Regulamentul a intrat în vigoare de la 1 martie 2013.
Anulări sau întârzieri
În caz de anulare sau întârziere… CITEȘTE CONTINUAREA PE FLOTEAUTO.ro