Honda prezintă la Frankfurt un prototip al noii generații CR-V, care va fi oferită în premieră și în format hibrid. În același timp, prototipul prezintă designul noului SUV pentru piața europeană.
Prototipul Honda CR-V hibrid este mai lat, mai înalt și mai lung decât predecesorul său. Vehiculul are un ecartament generos și protecții proeminente din plastic. Noul SUV afișează, de asemenea, montanți A extrem de subțiri. Capota și posteriorul sunt conturate mai clar, în timp ce partea din față a vehiculului preia design-ul actual Honda impreuna cu designul tipic al farurilor, inaugurat de noul Civic.
Complet nou este sistemul de propulsie hibrid. Intitulat -i MMD (Intelligent Multi-Mode Drive), acesta combină un motor electric cu un motor de 2.0 litri i-VTEC pe benzină cu patru cilindri, care funcționează conform ciclului Atkinson, plus separat un generator.
Sistemul hibrid renunță la o transmisie convențională și adoptă în loc o singură treaptă de viteză fixă, care stabilește o conexiune directă între componentele în mișcare, astfel încât să se asigure o transmitere lină a cuplului în cadrul sistemului. Sistemul de propulsie hibrid funcționează complet automat în trei moduri: „electric“, „hibrid“ și „motor termic“, iar conducătorul auto nu poate interveni în selectarea acestora.
În modul electric, CR-V rulează exclusiv fără emisii, în modul hibrid, motorul pe benzină acționează generatorul, care la rândul său oferă energia necesară motorului electric ce pune în mișcare mașina. Energia excesivă este stocată prin intermediul generatorului în baterie. În modul ce activează exclusiv motorul termic, roțile sunt acționate direct de motorul pe benzină, în timp ce motorul electric este activat dacă este necesar. CR-V este destinat să fie utilizat în primul rând ca un model hibrid sau pur electric. Doar la viteze mari, motorul cu combustie preia rolul principal.
În plus, dincolo de modelul hibrid, noua Honda CR-V destinată pieței europea va veni, de asemenea, cu deja cunoscutul motor turbo pe benzina de 1.5 litri. Acesta poate fi opțional combinat cu o cutie de viteze CVT cu șase trepte simulate. Un motor diesel nu va mai exista pentru noul CR-V. Lansarea oficială a noului SUV în Europa este programată pentru anul 2018.