Surpriza Mini pentru Salonul Auto de la Frankfurt (14-24 septembrie) se numește Mini John Cooper Works GP Concept, precusorsul noii versiuni de înaltă performanță a modelului britanic.
Conceptul inspirat de realizările companiei la Raliul Monte Carlo din 1967, câștigat de un exemplar al primei generații Mini, mizează pe un design agresiv, subliniat de pachetul aerodinamic complex.
Mașina dispune de un splitter frontal de dimensiuni generoase și de o grilă cu plasă de tip fagure cu accente roșii. Pachetul sportiv include, de asemenea, aripi frontale evazate, o priză de aer mărită decupată la nivelul capotei și jante din aliaj ușor de 19 inch cu accente roșii și negre. Mini vorbește despre utilizarea fibrei de carbon pentru diferite părți aerodinamice.
Dincolo de montanții față, conceptul este înzestrat cu oglinzi aerodinamice de dimensiuni reduse și extensii laterale pentru praguri din fibră de carbon. Bineînțeles, cea mai mare schimbare este adăugarea unor aripi spate mai late care ajută la direcționarea mult mai eficientă a aerului în jurul caroseriei. Alte caracteristici includ un eleron masiv și un sistem de evacuare cu terminații duble montate în centru.
Conceptul este vopsit în culoarea exclusivă Black Jack Anthracite și este finisat cu culoarea specială Curbside Red Metallic. De asemenea, farurile beneficiază de accente Orange Highspeed. Blocurile optice din spate sunt desenate în același mod ca și la conceptul electric, incluzând din nou o referință la steagul Regatului Unit. Pe aripi este ștanțat numarul 0059, ce face referire la anul 1959 in care a fost lansat primul Mini.
Deoarece conceptul a fost conceput pentru curse, interiorul a fost văduvit de toate echipamentele neesențiale de confort. Cu toate acestea, Mini a adăugat un roll-cage din aluminiu și două scaune de curse tip scoică cu centuri de siguranță cu prindere în cinci puncte. Se remarcă, de asemenea, instrumentele digitale de bord, acompaniate de un head-up display și de accentele 3D tricotate de culoare roșie, vizibile la nivelul planșei de bord, a fețelor de uși și a scaunelor.
MINI a refuzat să spună ce putere are conceptul, dar compania promite că modelul “conduce distracția în cea mai pură formă”.