Dacă exteriorul a stârnit ceva controverse legate de faptul că mașina arată mai mult sau mai puțin la fel ca și generația pe care o înlocuiește, la interiorul noului Dacia Duster avem de a face cu o schimbare majoră în bine.
Trebuie să spunem cu mândrie că interiorul este proiectat de către un designer român: Cristina, mai exact. Ea a gândit și a amenajat totul astfel încât călătorii din Dacia Duster II să aibă parte de o experiență plăcută. La prima vedere am putea spune că sunt doar vorbe de marketing făcute să vândă un produs. Dar vă putem confirma că nu este așa. Principalele domenii unde s-a lucrat au fost legate de confort, habitabilitate și ușurința conducerii. Nu în ultimul rând a fost acordată o atenție sporită unor detalii care, în general, scapă la prima vedere.
Planșa de bord este mai bine desenată și mai judicios proporționată și compartimentată. Spre deosebire de prima generație, pe planșa noului Duster se văd cinci aeratoare rotunde, identice. Acestea creează astfel un tot unitar plăcut, nu ca în alte cazuri în care avem patru aeratoare cu trei desene diferite. În dreptul pasagerului din dreapta a apărut, pe planșa de bord, o policioară mică ideală pentru a-și pune telefonul mobil. Se știe, deja, că telefonul mobil este cel mai apropiat accesoriu al unei persoane. Prin urmare, poziționarea acestuia pe o policioară cauciucată este binevenită fiind ușor de accesat și la vedere. Pe consola centrală, poziționat mai sus și puțin rotit spre șofer, este sistemul MediaNav care suportă acum și funcții de screen mirroring cu telefonul mobil atât prin Apple CarPlay cât și prin Android Auto.
La nivelul indicatoarelor de bord avem de a face cu o revoluție pentru Dacia. Indicatoarele sunt frumos desenate, iar între acestea a apărut un display digital multifuncțional care are capacitatea de arăta și funcții grafice nu doar caractere alfanumerice. Pe consola centrală, sub sistemul MediaNav, se află comenzile instalației de climatizare. Acestea, la fel ca la noul Qashqai, înglobează și indicatoare în butoanele rotative. Astfel, se vor vedea acolo și direcțiile fluxului de aer și temperatura programată.
Spațiul interior a rămas la același nivel ca la prima generație, adică suficient pentru patru-cinci persoane. Fețele de uși, după cum se poate observa în imagini, au fost modificate substanțial fiind turnate dintr-o bucată. Trebuie să precizăm că vehiculul văzut de noi era un model de preserie, și nu toate materialele prezente erau cele cu care urmează să fie echipată mașina finală. Unele elemente erau “împrumutate” de pe alte vehicule din producție. Spre exemplu, scaunele erau de la Sandero Stepway. Dar trebuie să reținem că aceeași formă o vor avea și scaunele de Dacia Duster II.
Un alt pas important s-a făcut la nivelul finisajelor. Îmbinarea elementelor este în zone ascunse vederii, creând astfel senzația unui tot unitar. Singurul element care ar mai fi putut fi îmbunătățit era la calitatea materialelor. Ce-i drept, dacă s-ar fi pus materiale premium, atunci prețul habitaclului s-ar fi dublat. Iar Duster trebuie să rămână o mașină accesibilă și practică. Pentru pretențioși, în mod clar, se vor găsi companii care să furnizeze materiale after-market.
Noi spunem un mare BRAVO celor de la Dacia pentru tot autovehiculul, chiar înainte de a-l testa! Atât exteriorul cât și interiorul reprezintă un pas important înainte.