Mercedes-AMG Project One va deveni, din această toamnă, cel mai puternic și mai extrem hypercar creat vreodată de constructorul german. Acesta va avea cinci motoare, peste 1.000 CP și tehnologie preluată direct din Formula 1. REPORTAJ LIVE.
Cunoscut sub numele de cod Project One, noul hypercar Mercedes-AMG va folosi un tren de rulare hibrid, preluat direct din Formula 1. Acesta combină un motor turbo V6 de numai 1,6 litri cu alte patru motoare electrice (două montate pe puntea din față, unul integrat în turbocompresor, iar ultimul, dar nu cel din urmă, conectat la arborele cotit pentru a angrena roțile din spate), ce îi conferă lui Project One privilegiul tracțiunii integrale.
Motorul de la monopostul de Formula 1 W07 va fi adaptat, însă, pentru uzul cotidian și va pune în mișcare exclusiv roțile posterioare. Un turbocompresor acționat electric va ajuta motorul termic al lui Mercedes-AMG Project One să dezvolte aproximativ 730 CP (peste 500 kW), motorul fiind capabil de turații maxime de până la 11.000 rpm – motiv pentru care garanția este valabilă pentru numai 50.000 km.
Puterea totală (combinată) a sistemului de propulsie va urca mult peste 1.000 CP (bursa zvonurilor anunță 1.300 CP). Exact ca în Formula 1, diferența va fi acoperită de un sistem de recuperare a energiei cinetice KERS cu un motor electric (MGU-H) cu rol de generator ce acționează turbocompresorul și de alte trei motoare electrice suplimentare; două vor angrena roțile din față, iar un al treilea (MGU-K, parte a sistemului KERS), integrat în carcasa transmisiei, va fi conectat direct la axul cardanic, acționând roțile posterioare.
Mercedes-AMG Project One va folosi ambele tipuri de sisteme de recuperare a energiei KERS folosite de monoposturile de Formula 1: MGU-K, care convertește energia mecanică și termică din timpul decelerării în energie electrică și poate transmite (prin motorul electric conectat la axul cardanic) până la 163 CP suplimentari celor aproximativ 730 CP (neoficial) furnizați de motorul V6 roților din spate (doar funcție boost, motorul electric nu funcționează niciodată singur), respectiv MGU-H, care folosește căldura și presiunea gazelor de evacuare pentru a produce energie electrică destinată motorului electric (rol de generator, montat pe bancul dintre cei șase cilindri, în punctul numit hot V) ce acționează direct turbocompresorul dedicat motorului termic, poate fi stocată pentru a fi folosită ulterior în bateriile Li-Ion integrate în șasiu (greutate de aproximativ 145 kg) sau poate fi transmisă motorului MGU-K și, mai departe, punții posterioare.
Cele două motoare electrice de pe puntea față vor dezvolta fiecare câte 120 kW și vor ajuta Mercedes-AMG Project One să ofere o autonomie 100% electrică de aproximativ 25 kilometri. O altă funcție importantă este cea de torque vectoring între roțile față. În ceea ce privește transmisia, Mercedes nu va apela la o cutie automată și nici la una cu dublu ambreiaj, ci la o cutie manuală automatizată cu opt trepte, capabilă să suporte regimul înalt de turații la care va lucra motorul termic.
Designul este un melanj fantastic de linii agresive, dictate de aerodinamică pură, Mercedes-AMG Project One combinând alura unui monopost de Formula 1 cu detalii tipice prototipurilor GT ce aleargă an de an în celebra cursă de la Le Mans. Un detaliu interesant de stil este aripioara centrală cu rol aerodinamic, ce se prelungește din zona montantului central până deasupra capotei motorului – la a cărui răcire eficientă contribuie și două prize de aerisire de tip NACA.
Interiorul are un layout simplist, cu două scaune scoică fixe și două display-uri color cu diagonala de 10 inch. Volanul rectangular pare preluat din Formula 1, acesta reunind majoritatea comenzilor importante. Pedalele și volanul sunt reglabile, însă nu și scaunele scoică, montate direct pe șasiul din fibră de carbon.
Hypercar-ul Mercedes-AMG Project One va reprezenta rezultatul colaborării dintre compania AMG de la Affalterbach, Germania, și echipa care dezovoltă sistemul de propulsie folosit în Formula 1, de la Brixworth, Northampton. Doar 275 de exemplare vor fi produse, din 2019, la un preț estimat la 2,275 milioane de euro bucata.
CORESPONDENȚĂ DE LA FRANKFURT