Visul oricărui fan Mercedes-Benz a devenit realitate: nu mai puțin de 54 de automobile ce poartă celebra Steluță Norocoasă pe capotă s-au reunit sub un singur acoperiș, la Salonul Auto de la Frankfurt IAA 2017.
Printre starurile Mercedes din acest an regăsim hypercarul Mercedes-AMG Project One, conceptul care împrumută tehnologiile și trenul de rulare al mașinii de Formula 1 Mercedes, cel mai mic vehicul electric al recent înființatului sub-brand eco Mercedes-EQ, conceptul EQA, precum și versiunile restilizate ale Coupe-ului și Cabriolet-ului S-Class.
Iar acestea sunt doar cele mai importante premiere absolute prezentate la IAA 2017, pe lista mașinilor expuse figurând și pick-up-ul X-Class, primul concept electric autonomy al mărcii de lifestyle smart și primul SUV de serie Mercedes alimentat cu hidrogen, noul GLC F-Cell EQ Power, cu o autonomie record de peste 500 km.
La ediția din acest an a Salonului Auto de la Frankfurt, cea de-a 67-a din istoria show-ului, Mercedes a prezentat probabil cel mai extins portofoliu de premiere din istoria recentă a marilor saloane auto internaționale. Vedeta incontestabilă a ediției din acest an a expoziției germane este cu siguranță, hypercarul Mercedes-AMG Project One cu peste 1.000 CP. Un tur de forță tehnologic, conceptul dezvăluit în această seară la Frankfurt Festival Hall încununează cinci decenii de la nașterea diviziei sportive AMG (ex-tuner de casă Mercedes), fiind totodată cel mai ambițios proiect din istoria Mercedes-AMG. Trenul de rulare hybrid, preluat direct din Formula 1, combină un motor turbo V6 de numai 1,6 litri cu alte patru motoare electrice (două montate pe puntea din față, unul integrat în turbocompresor, iar ultimul, dar nu cel din urmă, conectat la arborele cotit pentru a angrena roțile din spate), ce îi conferă lui Project One privilegiul tracțiunii integrale, versiunea de serie a hypercarului, așteptată pe piață în 2019, urmând să devină primul automobil din istorie ce aduce pe stradă tehnologia nedistilată din Marele Circ. Doar 275 exemplare vor fi produse, iar prețul va fi unul pe măsura cărții de vizită: 2,275 milioane euro. CITEȘTE MAI MULT DESPRE PROJECT ONE AICI.
O altă premieră importantă Mercedes este conceptul Mercedes EQA, precursorul celui mai mic și mai accesibil automobil electric al sub-brandului EQ, care va cuprinde nu mai puțin de zece alte modele, inclusiv un SUV compact (varianta de serie a conceptului Generation EQ, prezentat la Paris în 2016 – de dimensiuni comparabile cu cele afișate de GLC) și un sedan de lux, corespondent eco al navei-amiral S-Class, până în 2025. Toate vor fi construite pornind de la platforma modulară dedicată MEA (Mercedes Electric Architecture) și vor oferi, în funcție de segment și de capacitatea bateriilor integrate, autonomii cuprinse între 400 și 700 km. Mercedes EQA este un hatchback compact, corespondent electric al viitoarei Clase A. Conceptul expus la Frankfurt are două motoare electrice de câte 275 CP, montate pe fiecare axă. Autonomia va depăși pragul de 400 km, iar bateriile vor putea fi încărcate de la stațiile speciale dezvoltate de Mercedes în numai 10 minute. CITEȘTE MAI MULT DESPRE EQ A AICI.
Salonul de la Frankfurt a prilejuit și avanpremiera primului SUV de serie Mercedes alimentat cu hidrogen, versiunea finală a conceptului GLC F-Cell, prezentat anul trecut. Acesta se laudă cu o autonomie de 500 km și cei mai reduși timpi de realimentare (la stațiile speciale dedicate) din segment. GLC F-Cell va ajunge pe piață în 2018 și va fi animat de un un motor electric care va fi alimentat cu energie produsă la bord de către pila de combustie pe bază de hidrogen.
Lista premierelor Mercedes nu se încheie, însă, aici. Tot la Frankfurt, vom putea admira și versiunile revizuite ale celor mai luxoase derivate sportive ale gamei S-Class, noile S-Class Coupe și Cabriolet facelift. Acestea adoptă sisteme de asistență noi, dar și stopurile OLED de ultimă generație. De asemenea, noul motor V8 biturbo cu 469 CP și 700 Nm, care a debutat deja pe S-Class sedan facelift, își va găsi loc sub capota versiunilor S 560 Coupe și S 560 Cabrio. Totodată, Coupé-ul propulsat de motorul pe benzină V6, cu o putere maximă de 367 CP, se numește acum S 450 și dispune standard de noua transmisie automată cu 9 trepte 9G-TRONIC și, atenție, de filtru de particule. S-Class Coupé și Cabriolet trec la nivelul următor și în ceea ce privește rularea autonomă, beneficiind de o versiune actualizată a sistemului Intelligent Drive. CITEȘTE MAI MULT DESPRE S-CLASS COUPE ȘI CABRIO AICI.
Mercedes a anunțat, de asemenea, o extindere fără precedent a gamei eco. Astfel, până în 2022, casa germană va lansa nu mai puțin de 50 modele electrificate, dintre care 10 full electrice. O altă știre importantă este că Mercedes va oferi câte o versiune hibridă sau electrică pentru fiecare serie de modele din gama convențională, tot portofoliul companiei germane urmând să fie electrificat parțial în următorii cinci ani. Poate cea mai mare schimbare de direcție, însă, va fi realizată în cazul mărcii smart, care până în 2020 va deveni un brand 100% electric, renunțând la versiunile clasice de propulsie disponibile în prezent. Modelele nou creatului sub-brand Mercedes-EQ, dedicat în întregime modelelor 100% electrice ale brandului, vor fi produse pe patru continente, iar China va fi prima țară în care, înainte de 2020, va demara asamblarea acestora. Primul Mercedes electric de serie va fi lansat în 2019 și se va numi EQC, urmând să fie produs la Bremen. Pentru modelele clasice, Mercedes anunță proliferarea arhitecturii electrice pe 48V pe motorizările cu patru cilindri și prima versiune hibridă diesel a mărcii.
Corespondență live de la Frankfurt