De la modele cu pronunțat caracter utilitar și până la la super-sportive, standul BMW are de toate pentru toți. Dintre acestea se detașează însă patru noutăți absolute pe care vi le prezentăm în continuare. Dacă rezistați până la capăt, nu veți regreta!
BMW Seria 6 GT
Liniile de coupe, silueta aflată la granița dintre sedan, crossover și hatchback, confortul tipic unei limuzine, un caracter practic al unei mașinii cu 4 uși și un spațiu interior pe măsură sunt aspectele cu care vine pe lume Seria 6 Gran Turismo. „Este cel mai bizar și mai arătos produs creat la Munchen”, a fost prima reacție a fanilor care au văzut fotografiile oficiale.
Partea frontală este marcată de același design agresiv cu accente sofisticate, cu grila mare de care sunt conectate farurile cu semnătura luminoasă tipică modelelor BMW. Din profil, se vede cum acoperișul coboară armonios către spatele ridicat, cu stopuri cu aspect tridimensional și cu eleron automat pentru reducerea coeficientului aerodinamic (0,29 în cazul precedesorului, 0,25 acum).
Mașina vine cu o construcție ușoară și inteligentă care i-a redus greutatea cu aproximativ 150 de kilograme față de Seria 5 GT, acest lucru asigurând performanțe superioare și un consum redus. Producătorul anunță că, în funcție de varianta de motorizare, Seria 6 Gran Turismo este cu 0,7 secunde mai rapid ca omologul său din gama Seria 5 GT, în timp ce consumul și emisiile s-au redus cu 15%.
Modelul care a fost expus în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt, în septembrie, va ajunge în showroom-uri în noiembrie, cu trei versiuni de motorizare: 630i Gran Turismo vine cu motorul de 2.0 litri, care dezvoltă 258 CP și un cuplu de 400 Nm. Versiunea de bază ajunge de la 0 la 100 km/h în 6.3 secunde și consumă 6.2 l/100 km.
Un pas mai sus regăsim 640i Gran Turismo, disponibil cu tracțiune integrală xDrive și propulsat de unitatea de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, capabilă să dezvolte 340 CP și 450 Nm. 640i aleargă de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde (5.3 în versiune xDrive), cu un consum de 7.0 l/100 km (7.7 l/100 km pentru versiunea xDrive).
Pentru cei care preferă motoarele diesel este disponibil 630d Gran Turismo, cu motor de 3.0 litri, care livrează 265 CP și un cuplu de 620 Nm. Sistemul de tracțiune integrală xDrive este opțional. Mașina are nevoie de 6.1 secunde (6.0 secunde cu xDrive) pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h și de numai 4.9 l/100 km (5.5 l/100 km pentru xDrive). Cutia automată cu opt trepte este dotare standard la Seria 6 GT.
Noul model măsoară 5.091 mm în lungime (87 mm în plus față de predecesorul său), 1.902 mm în lățime și 1.538 în lățime. Cu un ampatament de 3.070 mm, noul Seria 6 Gran Turismo garantează un spațiu generos pentru toți ocupanții și oferă un portbagaj de 610 litri (100 litri în plus față de Seria 5 GT). Cu scaunele spate rabatate, spațiul rezervat bagajelor ajunge la 1.800 de litri.
Interiorul noului Seria 6 Gran Turismo preia elemente futuriste și deja familiare de la Seria 7 și Seria 5. Sistemul iDrive este redat pe un ecran tactil de 10.25 inci. Acesta poate fi controlat, ca și la Seria 7 și Seria 5, și prin gesturi.
Se regăsesc la bordul BMW-ului Seria 6 GT sisteme de siguranță cum ar fi Collision and Pedestrian Warning cu City Collision Mitigation, cruise control activ, asistență la direcție și menținerea benzii de circulație, având la bază orientarea după marcajele rutiere, dar și funcția disponibilă deja la Seria 5, Remote Control Parking.
Text: Elena Luchian, Sursa: Miss Auto