Seat Arona, fratele mai mic al lui Ateca și rivalul direct al best-sellerelor Renault Captur și Nissan Juke, a fost dezvăluit oficial, la Frankfurt.
Primul SUV de clasă mică Seat este construit pe platforma modulară MQB A0 a grupului VW (pe care vor fi bazate și viitoarele VW T-Cross și Skoda Polar – n.r.) și are o lungime de 4.138 mm, o lățime de 1.735 mm și o înălțime de 1.543 mm, fiind cu 8 cm mai lung, cu 4 cm mai îngust și cu 10 cm mai înalt decât noua Ibiza.
La capitolul motorizări, Seat Arona este oferit în compania noului turbo de 1 litru, cu trei cilindri, în versiuni de 95 și 115 CP, primul disponibil doar cu o cutie manuală cu cinci trepte, iar al doilea cu o transmisie manuală cu șase rapoarte sau cu una DSG cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Modelele FR vin cu un motor 1.5 TSI de 150 CP, alături de o cutie manuală cu șase trepte. Fanii diesel au la dispoziție doar două variante ale motorului 1.6 TDI, cu 95 și 115 CP, ambele putând fi comandate și cu transmisie DSG.
La nivel estetic, Seat Arona preia liniile angulare, agresive, și consolele față/spate scurte ale fratelui mai mare Ateca, legătura stilistică dintre cele două modele fiind evidentă. Primele imagini oficiale dezvăluie faruri și stopuri cu tehnologie LED, asemănătoare cu cele de la Ateca, grila și barele de protecție fiind, de asemenea, aproape identice. Jantele standard au diametrul de 16 inch, opțional fiind disponibile roți de până la 18 inch. Plafonul poate fi configurat în nuanțe de gri, negru sau portocaliu, contrastante cu cele ale caroseriei, în stilul rivalului Renault Captur, Seat anunțând nu mai puțin de 68 combinații posibile. În plus, montantul C integrează o bandă decorativă cromată pe care este gravată litera X.
Deși, în esență, Arona este un Ibiza SUV, noul model nu dispune de toate dotările modelului convențional de clasă mică. Bancheta nu culisează și nu dispune de spătar cu unghi de înclinare variabil, pasagerii din spate nu au la dispoziție mufe USB și guri de ventilație dedicate, iar frâna de mână este clasică, nu electrică. Arona poate fi specificat cu un sistem de parcare automată, cu funcții de avertizare la ieșirea cu spatele, însă nu și cu fază lungă automată. Bancheta se rabatează asimetric în format 1/3-2/3, portbagajul cu podea dublă standard având un volum de 400 litri.
Seat Arona va fi produs în Spania, la Martorell, și fi disponibil din noiembrie în patru niveluri de echipare, intitulate Reference, Style, Fr și Xcellence. Modelele FR vin cu suspensie adaptivă standard și un sistem de configurare a parametrilor motorului, tăriei amortizoarelor și transmisie, în patru moduri de condus: Normal, Sport, Eco, Individual. Interiorul este aproape identic cu cel al noii generații Ibiza, de la care noul SUV Seat Arona preia și opțiuni precum sistemul audio Beats cu șase boxe și subwoofer sau sistemul multimedia cu touchscreen central de 8 inch.