BMW a prezentat la Frankfurt conceptul unui gran coupe BMW i Vision Dynamics care prefațează un viitor model electric de clasă medie.
Marea surpriză a lui BMW pentru salonul de la Frankfurt este conceptul BMW i Vision Dynamics, un gran coupe cu patru uși propulsat 100% electric care promite o autonomie maximă de 600 km, o viteză maximă de peste 200 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 4 secunde.
Adrian van Hooydonk, șeful de design de la BMW, spune: “BMW i Vision Dynamics combină mobilitatea electrică cu valorile tradiționale BMW care înseamnă dynamism și eleganță“.
Vizual, i Vision este recunoscut imediat ca un BMW: ampatament lung, console scurte și un acoperiș plonjat. Grila tradițională BMW este prezentă dar într-o formă total redefinită. Aceasta este încadrată de cele două perechi de faruri cu LED care nu mai sunt rotunde, ci au o formă de bumerang având ceva similarități cu cele de la conceptul Seria 8. În spatele pasajelor roților față se regăsesc prizele de aer Air Breather, soluție utilizată și la alte modele BMW de serie.
Lufturile dintre elementele caroseriei sunt practic inexistente iar ștergătoarele sunt pracitc integrate în caroseria mașinii. Parbrizul se unește cu luneta printr-un acoperiș panoramic de sticlă, iar montantul central este negru și are la bază și la vârf o mica excrescență în culoarea caroseriei. În spate regăsim stopurile cu LED în forma literei L și un difuzor generos.
Comunicatul oficial nu spune nimic despre propulsie sau despre eventuale facilități de conducere autonomă. În schimb, BMW a adus primele clarificări în ceea ce privește structura caroseriei viitoarelor modele i care nu vor mai utiliza structura CFRP conform deducerilor pe care le-am făcut din declarațiile celor doi manageri de top BMW.
Harald Kruger, CEO BMW, a spus că “BMW va avea până în 2025 25 de modele electrificate dintre care 12 electrice și 13 Plug-In Hybrid”
Iar șeful dezvoltării Klaus Frohlich a completat: “Toate celelalte modele vor utiliza arhitectura pe 48V”. Amândoi managerii au insistat pe flexibilitatea platformei cu tracțiune spate CLAR utilizată de la Z4 până la X7 care poate fi echipată cu orice tip de propulsie, lucru valabil și pentru platforma cu tracțiune față utilizată la Mini și unele modele BMW compacte. Această declarație confirmă noua orientare BMW care a anunțat că va dezvolta modele electrice pe aceeași platformă cu modelele clasice, ceea ce elimină implicit utilizarea CFRP pe o scară foarte largă.
Acest lucru nu înseamnă că modelele electrice vor avea o caroserie identică cu cele convenționale.
Frohlich a fost foarte clar și a spus că “Nu avem nevoie de o arhitectură separată pentru modelele electrice cu baterii”.
O data cu lansarea lui i3 în 2013 și i8 în 2014, BMW a achiziționat un pachet important de acțiuni de la specialistul în prelucrarea plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) SGL și a pus bazele unei facilități de producție pentru fibra de carbon la Wackersdorf.
Schimbarea der strategie este justificată de Kruger prin faptul că noile sisteme de propulsie electrice anunțate pentru modelele iNext pentru 2021 nu mai necesită o reducere a masei atât de dramatică ca în cazul utilizării fibrei de carbon.
Frohlich a explicat că este o neînțelegere faptul că subbrandul BMW i este perceput ca gama de modele electrice. Nu este corect. i vine de la inovație. Iar iNext înseamnă și conducere autonomă la cel mai înalt nivel.
“Noi dezvoltăm cel mai înalt nivel de conducere autonomă și anume nivelul 5. Pentru Nivelul 3 este nevoie de un scanner laser dar pentru nivelul 5 este nevoie de cinci scanner cu laser și de o calitate net mai bună decât ce există în prezent ”, a spus Frohlich.
Conform celor spuse de Frohlich, deducem că BMW i Vision Dynamic va purta în nume indicativul i și rămâne de văzut dacă el se va numi i5, cum speculează unele surse.