Test drive: Renault Captur 120 TCe facelift

Renault Captur (17)

Când a venit pe lume în 2013, Renault Captur redefinea ideea de crossover, cu dimensiunile lui de mașină de oraș, dar gardă la sol de SUV veritabil. Naționaliști din fire, francezii l-au desemnat “Mașina Anului” în anul lansării. Jucau o carte sigură, în cel mai riscant joc de cărți: cel al SUV-urilor mici. FOTO: Bogdan PARASCHIV.

În România, Captur este pe locul 3 în topul celor mai bine vândute SUV-uri mici și aleargă să-i prindă din urmă pe Duster-ul autohton și pe japonezul Vitara. Versiunea construită peste Prut are chiar platforma lui Duster, și nu pe cea a lui Clio.

Renault Captur (16)GALERIE FOTO

Puțin a umblat Renault la design-ul lui Captur, cu teamă parcă să nu strice o rețetă care este delicioasă așa cum este! Are acum o grilă nouă și faruri LED Pure Vision cu semnătura luminoasă în forma literei C, dar și două culori nouă în gamă, Ocean Blue și Orange Atacama (Exterior bi-ton Noir Etoile și Orange Atacama – 400 de euro, în cazul mașinii de test).

Altfel se vede lumea de la 17 centimetri de sol. Nu stai nici prea sus, nici prea jos, iar zona vitrată mare asigură o vizibilitate impecabilă. Nu ești în stratosferă, ca într-o off-roader veritabil, dar poți fenta zăpada care se strânge iarna pe străduțele din oraș. Crossover-ul urban nu este disponibil cu tracțiune integrală, dar cu funcția X-Mod, un fel de tracțiune integrală… imaginară, un sistem care acționează asupra ESP-ului, ai șanse mai mari să treci cu bine de un teren mai greu ca bulevardele cu gropi.

Renault Captur (18)

Pachetul interior Crom Satin include detalii cromate prezente în jurul ecranului tactil și al comenzilor multimedia și pentru climă și asigură o notă sobră, elegantă. Se poate opta pentru culori mai vesele care roșu, bleu sau portocaliu. Ai cam tot ce ai nevoie și chiar mai mult în Captur-ul cu unele materiale plăcute la atingere și altele cu rezistență mare la uzură, dar mai puțin plăcute degetelor fine: nivelul de echipare Intens aduce un sistem R-Link cu navigație redată pe ecranul tactil de 7 inchi și conexiune cu telefonul mobil, dar și câteva funcții de siguranță, care se pot dovedi salvatoare: Blind Spot Warning (activ între 30 și 140 km/h), Emergency Brake Assist (asistență la frânarea de urgență, un sistem care aplică o forță și mai mare, la nevoie, pe pedala de frână) și sistem “mâini libere”, prin care poți deschide, închide și porni mașina, atât timp cât ai la tine cardul de acces și demaraj. Senzorii de lumină și de ploaie și camera pentru marșarier fac viața la bord mai ușoară.

Captur-ul, produs la Valladolid în Spania, este acum disponibil și cu funcție de parcare automată. Sistemul Easy Park Assist măsoară spațiul disponibil cu ajutorul senzorilor, apoi execută […]

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top