Test drive Skoda Karoq

Skoda Karoq înlocuiește controversatul în design Yeti cu un model care preia actuala linie de design Skoda și platforma MQB a fraților de concern Tiguan și Ateca. Primele impresii de la Palermo.

Am făcut parte dintre cei cărora le-a plăcut designul lui Yeti. Numele de Yeti se potrivea perfect pentru simpaticul SUV ceh care ieșea din tiparele concernului VW. Însă timpul a trecut și gama de SUV-uri Skoda a început să se extindă. A venit vremea unui nou model care trebuia să se înscrie în noua filozofie de design a mărcii și care a primit și un nume nou, Karoq.

Noul SUV compact din Mlada Boleslav (deocamdată producția se desfășoară la Kvasiny alături de Seat Ateca dar se va produce și în uzina istorică din Mlada Boleslav) este cu 11 cm, respectiv 31 cm mai scurt decât fratele de platformă VW Tiguan și respectiv fratele mai mare Skoda Kodiaq.
Yeti ieșea din tipare și în privința dimensiunilor, oferind spațiu de SUV compact în doar 4,22 metri lungime, gabarit de SUV de clasă mică. Noul Karoq este cu 16 cm mai lung și cu 5 cm mai lat decât Yeti înscriindu-se perfect în noile tipare ale clasei SUV-urilor compacte. Astfel, spațiul interior este extrem de generos și dacă nu ai nevoie de 7 locuri, nu trebuie să te orientezi spre Kodiaq, mai ales că noul Karoq beneficiază de cea mai bună modularitate din segment.

skoda karoq 50

Întrucât a fost foarte apreciat la Yeti, Skoda oferă și la Karoq sistemul Varioflex cu scaune individuale în spate (390 euro extra în Germania, prețurile nu au fost încă comunicate la noi). Acest sistem este foarte inteligent și oferă mai multe facilități: scaunele din exterior spate culisează independent pe o distanţă de 150 mm, iar dacă se scoate scaunul central, cele din exterior pot culisa spre centru cu 80 mm, cei doi pasageri din spate beneficiind de un spațiu foarte mare pentru umeri și cap. La nevoie, se poate scoate unul, două sau toate cele trei scaune din spate.


În varianta cu banchetă, volumul maxim al portbagajului ajunge la 1.630 litri, dar în cazul în care mașina este echipată cu Varioflex, dacă se scot toate trei scaunele, volumul crește la 1.810 litri, cu 70 litri mai mult decât în Octavia Kombi. Singurul minus la sistemul Varioflex este faptul că scaunul central spate este ceva mai îngust decât cele din exterior dar pentru familiile cu copii este ideal. În plus, prin rabaterea spătarului scaunului central se pot transporta și obiecte lungi.
Pe lângă sistemul Varioflex, Karoq beneficiază de și de alte soluții Simply Clever întâlnite la alte modele Skoda: răzătoarea de parbriz ascunsă în capacul rezervorului de combustibil, lanterna din portbagaj, coșulețul de gunoi din buzunarul ușii față și nu în cele din urmă roloul portbagajului prins de hayon care se ridică o dată cu hayonul.
Ca și în Ateca, poziția de condus este relativ joasă, nu mult mai înaltă ca într-un autoturism și scaunele față sunt foarte bine profilate. Spre deosebire de Ateca însă, tapițeria versiunii de top Style nu are aceeași calitate ca la sora spaniolă. O mică economie s-a făcut și la plasticul mai ieftin de pe fețele de uși. Însă pe bord domină plasticul moale și de calitate care este prezent și în zona centrală până la îmbinarea cu consola centrală. Ergonomia este similară cu Ateca, cu displayul sistemului multimedia amplasat central în partea superioară a bordului între gurile de ventilație și blocul climatizării, imediat dedesubt, care beneficiază de butoane mari și comenzi clare.
În ceea ce privește sistemul multimedia și sistemele de asistență, Karoq a primit tot ce există mai bun în banca de organe VW: asistent de bandă, unghi mort, asistent pentru frânarea de urgență, pilot automat adaptiv. Standard, Karoq vine cu sistemul multimedia cu ecran de 6,5 inch, opțional fiind oferit Bolero cu ecran tactil de 8 inch și Amundsen cu noul ecran tactil de 9,2 inch fără butoane fizice, SSD de 64 GB.
Din 2018, Karoq va putea fi configurat și cu indicatoarele de bord virtuale afișate pe ecranul de 12,3 inch. Vor fi disponibile patru moduri de afişaj: layout Classic, Extended cu harta de navigaţie pe tot ecranul, Modern cu harta amplasată central, şi Basic cu două displayuri care afişează informaţii selectate.


Și acum la condus. Noi am luat contact cu trei dintre cele patru versiuni disponibile la start: 1.6 TDI, 1.5 TSI ACT și 2.0 TDI 4×4. Mai există și 1.0 TSI, combinat exclusiv cu tracțiune față la fel ca și 1.6 TDI. 1.5 TSI și 2.0 TDI 150 CP pot fi comandate cu tracţiune faţă sau tracțiune integrală, iar în 2018 va urma și 2.0 TDI 190 CP standard cu  4×4 şi cutie DSG cu 7 trepte. Cutia automată DSG este disponibilă la toată gama de motoare fiind oferite două tipuri de cutii DSG: cu ambreiaje uscate şi şapte trepte pentru versiunile cu tracţiune faţă şi cu ambreiaje umede şi şapte trepte pentru versiunile cu tracţiune integrală.
1.6 TDI cu transmisie automată DSG este o alegere bună pentru familii oferind un consum redus, un preț moderat și mult confort datorită cutiei DSG cu 7 trepte care schimbă prompt și fără șocuri. Cei 250 Nm nu sunt însă suficienți dacă ai mai multe pretenții. Tot 250 Nm oferă și noul motor turbo pe benzină de 1,5 litri dar acesta are prestații superioare și este foarte rafinat.
Toate versiunile 4×2 au punte spate semiindepenedentă și cine caută mai multe aptitudini off-road trebuie să se orienteze spre versiunea 2.0 TDI 4×4 care beneficiază de punte spate multilink și oferă un confort superior pe drumuri proaste și mai multă aderență în virajele denivelate.
Chiar și fără suspensie adaptivă Dynamic Chassis Control, disponibilă opțional la versiunile 4×4 cu modurile Normal, Sport şi Comfort (există standard selector pentru modurile de rulare Eco, Comfort, Sport, Individual şi Snow şi mod Off-road opţional la 4×4 care modifică răspunsul cutiei, motorului și direcției), Karoq oferă mult confort și absoarbe eficient denivelările scurte. Prin comparație, modelul ceh este totuși puțin mai rigid decât Tiguan, dar mai ușor și mai manevrabil decât acesta.
La startul vânzărilor, sunt disponibile echipările de mijloc Ambition și Style, Scout și Sportline urmând să apară în 2018 împreună cu echiparea de bază Active.
Deocamdată nu au fost comunicate prețurile pentru România dar se estimează că noul Karoq va fi cu circa 3.000 euro mai ieftin decât Kodiaq, ceea ce înseamnă că o versiune 2.0 TDI 4×4 bine echipată va costa circa 27-28.000 de euro.
Aventura Skoda în domeniul SUV nu se încheie aici. Urcarea în gabarit a lui Karoq eliberează loc pentru încă un SUV de clasă mică care va utiliza platforma MQB A0 și care va fi rudă cu noul Seat Arona ce se va lansa săptămâna viitoare. Fără îndoială, e vremea SUV-urilor în concernul VW.test drive skoda karoq (6)

Verdict|Beneficiind de calitățile platfomei MQB și de modularitatea tipică unui van, Skoda Karoq se anunță un jucător redutabil în clasa SUV-urilor compacte. Este foarte spațios, se conduce plăcut și sigur și are un preț atractiv.

 

Plusuri

Modularitate demnă de un van
Interior spațios
Portbagaj uriaș
Cutie DSG rapidă și confortabilă
Sisteme multimedia moderne
Preț atractiv

Minusuri

Unele plastice tari în interior

Model1.0 TSI1.5 TSI1.6 TDI2.0 TDI/2.0 TDI 4x4 Aut.2.0 TDI 4x4 Aut.
Motor/nr. CilindriL3, turboL4, turboL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)9991.4981.5981.9681.968
Putere max./turație (CP/rpm)115/5.000150/5.000115/3.250150/3.500190/nc
Cuplu max.turație (Nm/rpm)200/2.000250/1.500250/1.500340/1.750400/nc
L/l/h (mm)4.382/1.841/1.624
Ampatament (mm)2.638
Volum portbagaj (l)521-1.630 (1.810)
Gardă la sol (mm)172-176
Transmisieman. 6 tr.(aut. 7 tr)man. 6 tr.(aut. 7 tr)man. 6 tr.(aut. 7 tr)man. 6 tr.(aut. 7 tr)/aut. 7 tr.aut. 7 tr.
Masă la gol (kg)1.340 (1.361)1.378 (1.393)1.426 (1.441)nc (1.561)/1.591nc
Accelerație 0-100 km/h (s)10,6 (10,7)8,4 (8,6)10,78,9 (8,7)/9,37,8
Viteză maximă (km/h)187 (186)204 (203)188207 (196)/195211
Consum mediu (l/100 km)5,2 (5,1)5,4 (5,4)4,54,4 (5,0)/5,25,2
Emisii CO2 (g/km)117 (116)122 (123)118115 (131)/137134

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top