Brandul Audi s-a bucurat de o creștere constantă a popularității în ultimii ani, implementarea celor mai complexe tehnologii din domeniu fiind unul dintre principalele motive. Partea importantă a progresului prin tehnologie a fost reprezentată de accentul pus pe sistemele de siguranță.
Un produs premium trebuie să fie capabil să mulțumească cele mai variate cerințe și dorințe. Doar așa poți ține standardele ridicate și, implicit, nivelul de satisfacție a clienților. Iar clienții așteaptă doar ce e mai bun la acest nivel, mai ales în materie de securitate și siguranță.
Odată conștientizate aceste aspecte, nu-ți rămâne decât să te adaptezi cerințelor, iar Audi joacă foarte bine această carte. Siguranță prevăzătoare Audi Pre Sense poate fi numit un fel de al șaptelea simț. Prin diferite sisteme, situaţiile sunt analizate și încadrate în anumite categorii și, dacă este cazul, sunt iniţiate măsuri pentru protecţia preventivă a ocupanţilor, respectiv pentru preîntâmpinarea coliziunii.
Zonele din fața și din spatele mașinii sunt monitorizate de senzori radar și de sisteme de înregistrare video. O cameră este montată la nivelul oglinzii interioare și monitorizează deplasarea, cu frecvența de 25 de imagini pe secundă.
La rândul ei, și unitatea de comandă ESP trimite informații spre analiză sistemului Pre Sense. Acesta este disponibil în mai multe variante, dar cea mai complexă este Pre Sense Plus.
Concret, dacă datele colectate de computerul ce realizează managementul sistemului indică posibilitatea implicării într-un eveniment rutier, sau mai grav, iminența sa, centurile de siguranță sunt tensionate, geamurile și trapa sunt închise, scaunele sunt poziționate optim, iar dacă sunt dotate cu perne de aer, acestea sunt umflate pentru o susținere mai bună a pasagerilor, puterea de frânare este amplificată implicit și chiar se efectuează o frânare automată a automobilului, dacă este cazul (sistemul Audi Breaking Guard) pentru reducerea pe cât posibil a forței coliziunii.Adaptive Cruise Control Elementul central al sistemelor Audi de asistență la rulare este Adaptive Cruise Control, căruia i se poate adăuga funcția Stop&Go.
La rularea liberă, normală, sistemul poate menține o viteză selectată în prealabil. De asemenea el este capabil să mențină constantă distanța față de vehiculele care circulă în fața automobilului în cauză.
Plaja de viteză în care poate fi utilizat este de la 0 până la 250 km/h, deci practic, sistemul funcționează oricând, indiferent de viteza de rulare (ținând cont că viteza maximă este limitată în marea majoritate a cazurilor la 250 km/h). Dacă traficul se aglomerează, apar blocaje sau frânări bruște ale vehiculelor din raza de acțiune a sistemului, Adaptive Cruise Control reglează frânarea, pornirea și deplasarea în coloană.
Perimetrul din jurul mașinii este supravegheat în permanență de către senzorii radar, o cameră video și senzorii de asistare la parcare, iar când un obstacol de orice tip este detectat, șoferul este avertizat printr-un semnal acustic și informația este afișată și pe ecranul de informare de pe consola autovehiculului.Audi Lane Assist Rolul acestui sistem este de a avertiza șoferul în eventualitatea părăsirii, fără semnalizare în prealabil, a benzii de rulare, la viteze mai mari de 60 km/h.
Camera video plasată în dreptul oglinzii centrale monitorizează în permanență marcajele drumului, iar când automobilul părășește banda de rulare, fără ca această intenție să fie semnalizată, în volan apar vibrații. Detectarea marcajelor depinde totuși de condiţiile meteo, de lumină și de calitatea marcajului.
Astfel Audi Lane Assist poate doar să susţină șoferul, atenţia acestuia este, desigur, în continuare necesară. Momentul avertizării și intensitatea vibraţiilor sunt reglabile în trei trepte prin MMI (Multi Media Interface).Audi Side Assist Side Assist este de fapt un ajutor pentru schimbarea benzii de rulare, care supraveghează zona laterală spate a mașinii în limitele câmpului acoperit de senzorii săi.
Este un sistem de asistare foarte util la schimbarea benzii, de exemplu pe autostradă. În oglinzile exterioare sunt integrate lumini de avertizare. Începând de la viteza de 30 km/h, cu ajutorul a doi senzori cu acoperire de aproximativ 70 metri, Audi Side Assist măsoară distanţa și diferenţa în funcţie de viteza vehiculului detectat faţă de propria mașină. Când diferenţa în funcţie de viteză și distanţă este evaluată ca fiind critică pentru schimbarea benzii, sunt aprinse luminile la oglinda respectivă (nivel de informare).
Această avertizare poate fi observată doar dacă privirea este îndreptată asupra oglinzii exterioare. Dacă acţionaţi semnalizarea și Audi Side Assist a detectat un vehicul evaluat ca fiind în zona critică, atunci avertizarea luminoasă de la oglindă se aprinde în mod repetat. Vizibilitate sporită noaptea Sistemul de asistență pentru vizibilitate pe timp de noapte, cu indicarea pietonilor detectaţi, supraveghează zona din faţa automobilului cu ajutorul unei camere video cu infraroșu și indică pietonii detectaţi pe o distanţă de la 15 până la 90 de metri.
Dacă sistemul identifică o situaţie cu risc de coliziune între mașină și pietonul detectat, atunci culoarea afișajului se modifică în roșu și se aude un sunet de avertizare. Asistentul de vizibilitate poate fi dezactivat sau reactivat cu ajutorul unui buton plasat pe comutatorul pentru faruri.
Lumină dozată exact Asistentul pentru luminile de fază lungă preia sarcina de a intensifica sau estompa luminile de fază lungă pe timpul nopţii. Un sistem cu cameră video integrată discret în suportul oglinzii interioare, supraveghează în permanenţă perspectiva carosabilului. Când detectează mașini care vin din sens opus sau care se deplasează în faţă sau existența iluminării carosabilului (de exemplu în localităţi) atunci comută automat pe luminile de fază scurtă. Când carosabilul este liber, la viteze ce depășesc 30 km/h, lumina de fază lungă este din nou activată.