Chevrolet e mai decis ca oricând să lase urme în clasa compactă, iar după ce sedanul a pus stăpânire pe o cotă bună de piață, și hatchback-ul a intrat în scenă cu pași hotărâți, lansează versiunea SW.
Versiunile de caroserie break sunt foarte bine primite de europeni. Da, ați citit bine, doar că nu de toți europenii; ci de acei localizați mai vestic, posesori ai unei culturi auto ceva mai dezvoltată decât a noastră, a esticilor înnebuniți după sedanuri, și mai nou SUV-uri.
Break-ul (station wagon-ul) a fost întotdeauna genul de mașină care nu naște pasiuni, dar care se dovedește extrem de utilă când deplasările sunt mai lungi de una-două zile, sau când cumpărăturile de Crăciun se fac imediat după ce a poposit salariul pe card, sau, de ce nu, atunci când ai un câine, și ții la el atât de mult încât ești dispus să-i oferi un maxim de confort la deplasare.
Cruze se aliniază la startul vânzărilor cu două mari avantaje. Pe de o parte este vorba de faptul că este mult mai european decât îl recomandă numele (trăiască fratele Opel!), iar pe de altă parte știe să ofere calitate decentă la un preț competitiv. Sigur că nu avem de-a face cu vreun Golf, sau un Focus, dar și când pui semnătura pe contract, îți place prețul afișat (pleacă de la 10.133 Euro cu TVA și trei prime de casare incluse, pentru motorizarea de 1.6 l benzină).
La capitolul aspect, Cruze SW introduce noul design al părții frontale, pe care îl putem considera un facelift. Profilul este bine proporționat, iar unghiurile caroseriei au o tentă destul de puternică de masculinitate și robustețe.
Chevrolet – Big Cruze
Partea posterioară, cea complet nouă, nu este o revoluție, fiind mai degrabă ușor anonimă. Totuși, ținând cont că s-a urmărit păstrarea liniilor clasice Cruze, și că de multe ori aspectul spatelui e ultimul detaliu în cazul unui break, cred că se poate trece rapid peste.
Interiorul nu a primit mari modificări, dar era destul de spațios și oferea oricum suficiente spații de depozitare, aspecte importante în practicalitatea unei mașini de familie. Portbagajul este unul dintre premianții segmentului, putând oferi între 500 l și 1.478 l, în funcție de cum configurezi bancheta.
Doar consola centrală poate primi o modificare destul de însemnată, pentru că Chevrolet va oferi opțional noul sistem MyLink. Este vorba de o unitate multimedia inspirată din atât de popularele tablete și smartphone-uri. Cu un ecran tactil generos, MyLink permite atât conectarea la dispozitive auxiliare (telefoane, playere de muzică, unități optice de stocare de date) dar și o navigare facilă prin multitudinea de funcții pe care le oferă.
Chevrolet e mai decis ca oricând să lase urme în clasa compactă, iar după ce sedanul a pus stăpânire pe o cotă bună de piață, și hatchback-ul a intrat în scenă cu pași hotărâți, lansează versiunea SW.
Evoluția mecanică Cruze nu excela la capitolul motorizări, unitățile oferite, cele diesel, cât și cele pe benzină, având o oarecare nostalgie americană, nefiind nici cele mai micuțe, nici cele mai eficiente din clasă. Iată că odată cu noul membru al clanului, unul care se vrea un familist convins, lucrurile s-au schimbat și în ograda Chevrolet.
E momentul în care două noi motorizări își fac apariția în ofertă, o unitate diesel de 1,7 l și 130 CP, cunoscută publicului din curtea Opel, și o unitate în ton cu tendința pieței mondiale, un Otto supraalimentat de 1,4 l și nu mai puțin de 140 CP. Am avut ocazia în Germania să testăm ambele motorizări și pot spune că Chevrolet a făcut o mutare inspirată prin introducerea lor.
Diesel-ul este, așa cum era de așteptat, economic și flexibil în utilizare, fiind un partener ideal pentru drumurile lungi și pentru posesorii care însumează un total însemnat de kilometri anual. Benzinarul este un supraalimentat clasic, ce oferă cuplul motor maxim de 200 Nm încă de la 1.850 rot/ min.
Cu un consum mediu declarat de doar 5,7 l/100 km, se anunță o achiziție excelentă, dar rămâne de văzut cum se comportă când automobilul este încărcat la capacitate maximă, iar solicitările sunt considerabil mai mari. Trenul de rulare și implicit ținuta de drum sunt alte chestiuni care fac cinste noului model.
Setarea sistemului de suspensie a fost făcută vădit pro confort, iar asta nu se poate dovedi decât foarte inspirat la drum lung. Manevrele ceva mai dinamice nu trebuiesc evitate, dar e clar că nu reprezintă momente de glorie. De altfel și direcția comunică acest aspect, calibrarea ei fiind apreciată îndeosebi în mediul urban. Una peste alta, Chevrolet a tras încă o carte câștigătoare, carte ce vă așteaptă la „rafturi“ începând cu luna septembrie.