Sibiu Rally 2012 a readus spiritul întrecerilor internaționale în România și a dat un frumos imbold pentru CNR Dunlop.
Înscrierea Sibiu Rally 2012 în calendarul Intercontinental Rally Challenge (IRC) a fost o surpriză frumoasă pentru pasionații acestui sport din România, dar și șansa carierei pentru mulți dintre concurenții ce activează constant în CNR Dunlop.
Dacă de-a lungul ultimilor ani nume ca Jarkko Miettinen, Gergo Szabo, Csaba Spitzmuller și, mai nou, Francois Delecour au adus un plus de experiență și un plus evident de imagine întrecerii interne, competiția desfășurată la jumătatea lunii iulie la Sibiu a demonstrat că putem conta în lumea raliurilor la nivel mondial. Fără a ne raporta la concurenții străini, a căror logistică depășește momentan posibilitățile echipajelor autohtone, facem un rezumat al campionatul intern.
Cu gânduri foarte mari înainte de start se prezenta Vali Porcișteanu, campionul en-titre fiind conștient că punctele cuvenite învingătorului (37,5, în urma aplicării coeficientului de 1,5, fiind vorba de o competiție internațională) se puteau dovedi esențiale la finalul stagiunii. Mai mult, anunțul retragerii de la Sibiu din motive medicale a lui Csaba Spitzmuller, ocupantul din acel moment al primei poziții a clasamentului general, complica și mai tare socotelile celor din față. Gergo Szabo, deși a avut un parcurs sub așteptări până la Sibiu, pregătea o mare surpriză, înscriind la start o Skoda Fabia S2000.
Sibiu Rally 2012 – Aer Mondial
Exemplu i-a fost urmat de Marco Tempestini, în timp ce Francois Delecour revenea la comenzile Peugeot-ului 207 S2000 cu care a câștigat primul său raliu în România – Raliul Moldovei 2012.
Cele două zile de concurs au însumat km de probă specială cât pentru două raliuri autohtone. Mai mult de atât, duritatea probelor i-a lăsat fără replică până și pe cei mai experimentați piloți de afară, iar până la sfârșitul cursei s-a dovedit a fi cea mai mare încercare pentru echipaje, dar mai ales pentru materialele de concurs.
Acesta a fost motivul pentru care Gergo Szabo, în ciuda unei evoluții excepționale care-l plasase pe primul loc în CNRD și în top 5 IRC, a fost nevoit să abandoneze cu o roată smulsă, la propriu, iar Delecour a parcurs câteva probe cu amortizoare rupte.
Porcișteanu a fost victima penelor de cauciuc, iar Dan Gîrtofan a fost actorul unei spectaculoase răsturnări, fără urmări grave. Concret, doar 16 echipaje din cele 42 înscrise inițial au avut puterea să ajungă până la final, cel mai rapid dovedindu-se a fi, după cum se așteptau toți, echipajul Francois Delecour/Dominique Savignoni. Pe doi a încheiat surpriza Edwin Keleti, ajutat de copilotul Botond Csomortani.
Pe poziția a treia a încheiat duo-ul Valentin Porcișteanu/ Dan Dobre, care au reluat poziția în fotoliul de lideri ai clasamentului general cu 97,5 puncte. Dar mai sunt trei etape de macadam, în care Delecour va concura cu același Peugeot, iar cele doar 17 puncte diferență față de lider sunt garanția că spiritele de abia de acum se vor încinge.