MINI Cabriolet Cooper S – La apus

La apus de carieră în actuala formă, dar în niciun caz de poveste (judecând după amprenta lăsată printre minioți) Cabriolet Cooper S reușește cumva să fie la fel de fascinant ca-n prima zi.

Primele imagini spion ale noii generații One/Cooper/Cooper S au invadat deja internetul și nu este exclus ca la momentul la care veți citi aceste rânduri, MINI să fi oferit deja marelui public informațiile oficiale. Cum versiunea Cabriolet va mai întârzia puțin, dar mercurul în termometre se simte ca un leu în cușcă în timp ce eu înșir aceste idei, m-am chitit pe un test cu MINI Cabriolet Cooper S.

Pentru a-i da greutate am mers pe mâna unei ediții speciale, o iterație perfectă pentru cântecul de lebădă de la apusul carierei. „Highgate“, sau cum să dai plus de exclusivitate unui automobil și așa fără rival real. Raportat la aspectul unui MINI Cabriolet nu mai există secrete, dar el poate fi îmbunătățit cu o culoare specială, botezată „Iced Chocolate Metallic“, cu dungi în trei nuanțe, o tapițerie Dark Truffle din piele, cu o cusătură contrastantă, jante de 17 inch și finisaje cu aspect de oțel inoxidabil la interior, plus multe alte opțiuni care altminteri ar mai fi adăugat sute bune de euro la factură, bifate individual.

Toate ca toate, dar magia unui Cooper S începe de la butonul Sport, cel care are rolul de a revigora jucăria de sub capotă. Odată apăsat, transmisia capătă un aer rebel, făcându-și de cap până mai sus pe turometru, iar evacuarea intră într-un regim gălăgios pe alocuri. Dacă bunicu’ ar bombăni iritat din cauza rateurilor evacuării, nepotu-su se entuziasmează evident, fix datorită lor.

MINI Cabriolet Cooper S – La apus

Decelerările devin mult mai incitante în momentul în care coada micuțului păcăne ca un aparat de popcorn, în timp ce entuziasmul ocupanților urcă spre cer, dat fiind că plafonu-i în poziție de „culcat, soldat“. Sigur, unii, profani lipsiți de imaginație, se vor oferi să te trimită la un service de-l cunosc ei, că-ți „face urât“ mașina, dar ce știu ei cum e să omori anvelopele unui Cooper S în joacă, atunci când situația ți-o permite?

Să fluiere a pagubă în timp ce tu te joci de-a Karpov vs. Kasparov cu drumuri ce par desenate la beție, pentru că micuțul e setat de oameni care, dincolo de emblema britanică cu ștaif, sunt plătiți din conturi BMW. Adică e sport; mai corect spus sportiv cu pedigree.

2

Direcția e îndeajuns de bărbătească și te trimite exact acolo unde vrei tu, cu un feedback precis. Suspensia te ține în permanență la curent cu starea drumului, fapt care-i pe placul pilotului din tine, dar poate deveni deranjant în contextul utilizărilor normale cotidiene. Valabil în cazul versiunii carosate, fermitatea și vocalitatea suspensiei sunt completate și de zgomotele parazite generate de caroseria versiunii cabrio, deci dacă-i posibil în momentul stabilirii rutelor de deplasare, ocoliți drumurile cu piatră cubică și pe cele stricate!

Cam greu, nu? Știu, știu, și n-am uitat că locuim în România, dar încercam să fiu spiritual! Dacă despre motor nu sunt multe de spus, unitatea promovând cu brio de-a lungul timpului și Capacitatea și Bacalaureatul și Licența și Disertația, transmisia automată este în ton și nu prea.

Pentru a-i da greutate am mers pe mâna unei ediții speciale, o iterație perfectă pentru cântecul de lebădă de la apusul carierei.

Deși în marea majoritate a timpului se comportă ca pentru o conviețuire în lapte și miere cu un automobil sportiv de 184 CP, există și momente în care are ceva excese de personalitate. Și te înfingi hotărât în padelele din spatele volanului; dar nici așa nu poți trece peste faptul că există o versiune manuală excelentă pentru Cooper S, pentru că pe lângă operarea lor greoaie, nici răspunsul nu este cel mai breaz, în special în cazul schimbărilor succesive în trepte inferioare.

Deci aș recomanda fără dubiu automata unei domnișoare pretențioase, în timp ce unui tânăr aventuros i-aș face un bine de vreo 1.605 de euro în portofel, călăuzindu-l spre manuala clasică. Și tot la rețeta financiară trebuie să ne gândim și atunci când ne raportăm la „Highgate“. Sigur că apartenența la o ediție specială te face mai… special.

Dar nu știu dacă de cei 4.272 de euro (costul pachetului opțional Highgate) n-ai fi cumva mai… special într-un upgrade John Cooper Works, versiune care te-ar porta peste pragul celor 200 CP (211 mai exact) și într-o situație cu mai multe rânjete pe km decât ar putea o tapițerie specială să-ți stârnească. Nota de plată ar porni de la 35.712 euro cu TVA, la care s-ar adăuga opționale „fără număr, fără număr!“, dar te poți gândi puțin la asta, mai ales în ipoteza momentului în care vei opri lângă un JCW la semafor.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top