BMW X8 ar trebui să vină ca cel mai scump dintre modelele producătorului bavarez. Britanicii de la Autocar anticipează lansarea unui SUV coupe al viitorului X7 începând cu 2020.
X8 vine ca rival pentru Range Rover și pentru viitorul Audi Q8 și ar putea concura și cu ultra-luxoasele Bentley Bentayga, Lamborghini Urus și Rolls-Royce Cullinan.
Șeful diviziei de dezvoltare de la BMW, Klaus Fröhlich nu confirmă accederea companiei într-o gamă superioară de prețuri, dar a anunțat că evaluează posibilitatea apariției unei asemenea mașini.
“Sectorul continuă să crească, așa că este o șansă mare”, spune Fröhlich. “Este încă devreme să discutăm despre X8, dar una dintre primele decizii pe care le-am luat când am venit aici a fost să fac X6. Toți au spus că este inutil, dar a funcționat.”
Fröhlich susține că există spațiu pentru un X8, mai ales pentru piețe cum este cea chineză. Discuțiile se concentrează pe platforma de care ar avea nevoie viitorul X8, bavarezii fiind încă nehotărâți dacă acesta va fi un coupe al lui X7 prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt sau dacă va fi o versiune cu ampatament lung, care ar aduce și mai mult spațiu pentru pasagerii din spate.
În oricare dintre situații, X8 va avea patru sau cinci locuri dispuse pe două rânduri și șapte locuri pe trei rânduri, cum este configurat X7. Accentul se va pune pe luxul și confortul oferite de locurile din spate, materialele și dotările fiind alese tocmai în acest sens. Dimesiunile lui X7, în comparație cu cele ale rivalilor, lasă loc unei versiuni lungi. Are 5.020 mm în lungime și un ampatament de 3.010 mm, în comparație cu lungimea de 5.131 mm și ampatamentul de 3.076 mm ale lui Mercedes-Benz GLS. Range Rover măsoară 4.999 mm în lungime, cu un ampatament de 2.922 mm în versiune standard.
Dacă va fi comercializat în principal în state ca Rusia, China și în Orientul Mijlociu, pe lângă grupul propulsor hibrid de la X7, X8 ar trebui să vină și cu unități puternice pe benzină, așa că motoarele V8 sau chiar V12 rămân în cărți.
Sursă simulare digitală: Autocar.co.uk.