Primul supercar cu tehnologie hibridă produs de Porsche va fi limitat la 918 exemplare, iar primele livrări vor avea loc abia în 2013.
Dezvoltarea producției a avuit loc rapid, în urma prezentării conceptului la Salonul Auto de la Geneva 2010. Grație tehnologiei sale hibride, unice, se estimează că 918 Spyder va consuma doar trei litri de carburant pentru 100 de kilometri, conform New European Driving Cycle (NEDC). Motorul V8 furnizează peste 368 kW (500 CP), si este asistat de două motoare electrice, care însumează un total de cel puțin 160 kW (218 CP).
Pentru a asigura exclusivitatea modelului 918 Spyder, producția automobilului cu două locuri este limitată la nu mai mult de 918 unități. Cu cât mai repede un client îsi va comanda autovehiculul, cu atât mai repede îi va fi livrat, deoarece producția este inițializată în aceeasi secvență în care sunt recepționate comenzile.
Producția modelului 918 Spyder este programată să înceapă pe 18 septembrie 2013, la uzina principală Porsche, din Stuttgart-Zuffenhausen, procesul de producție fiind cvasi manual. Livrarea primelor exemplare va începe în luna noiembrie 2013. Trăsăturile de design sunt derivate din cele ale modelelor sport Carrera GT si Porsche 917 precum si din cele ale lui RS Spyder, masina fiind modelată foarte asemănător cu conceptul din 2010.
Totusi, spre deosebire de concept, versiunea pentru producție a modelului cu două locuri, care are la bază un sasiu monococ din plastic ranforsat cu fibră de carbon, dispune de un sistem de panouri demontabile manual, pentru plafon, care pot fi depozitate în compartimentul frontal pentru bagaje.
918 Spyder este propulsat de un tip unic de sistem hibrid plug-in. Acesta constă întrun motor V8 de turație mare, cu o cilindree care depăseste patru litri si o putere de peste 368 kW (500 CP). Unitatea de propulsie centrală are la bază motorul de curse al modelului de succes Porsche RS Spyder, care a furnizat dovezi impresionante ale eficienței sale, prin victorii multiple la Michelin Green X Challenge din American Le Mans Series, la Le Mans Series si la Cursa de 24 de ore de la Le Mans.
Transmiterea puterii la roțile din spate se face prin intermediul unei cutii de viteze compacte, cu sapte trepte, Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK). Aceasta este completată de două motoare electrice – unul pentru puntea față si unul pentru puntea spate – cu o putere combinată de cel puțin 160 kW (218 CP). Această configurație oferă o tracțiune integrală,variabilă inovatoare, cu controlul independent al forței de propulsie pe ambele punți. Unitatea de stocare a energiei este o baterie litiu-ion, răcită cu lichid, care poate fi încărcată de la o priză obisnuită, si care oferă o autonomie de peste 25 km în ciclul NEDC, în mod de propulsie pur electric.
Timpul de încărcare depinde de rețeaua electrică a fiecărei țări, acesta fiind, de exemplu, de aproximativ trei ore în Germania. Este planificată si o opțiune de încărcare rapidă, pentru a reduce si mai mult timpul de încărcare.
Consumul mixt al modelului 918 Spyder în ciclul NEDC (ECE-R 101) este anticipat să fie 3,0 l/100 km, rezultând emisii de CO2 de 70 g/km. În ciuda acestui fapt, automobilul supersport oferă performanțe de cel mai înalt rang. Accelerează de pe loc până la 100 km/h în maximum 3,2 secunde si are o viteză maximă de peste 320 km/h. Aceasta înseamnă că Spyder va putea parcurge o tură pe Nordschleife la Nürburgring în mai puțin de sapte minute si 30 de secunde – depăsind Porsche Carrera GT, care are nevoie de sapte minute si 32 secunde. Viteza maximă în modul de propulsie pur electric este de 150 km/h.
Pentru a face mai plăcut timpul de asteptare pentru 918 Spyder, Porsche oferă tuturor clienților care comandă această masină, posibilitatea exclusivă de a achiziționa un 911 Turbo S “Edition 918 Spyder”, de asemenea limitat la nu mai mult de 918 unități. Din punct de vedere vizual, atât în interior, cât si la exterior, ediția specială este inspirată din caracteristicile individuale ale modelului 918 Spyder.
Design-ul include elementele verzi, distincte, si logourile si cusăturile parțial brodate, indicatoarele de pe panoul de instrumente, ecranul specific PCM si pragurile iluminate. Emblema de ediție limitată, de pe capacul torpedoului, poartă acelasi număr ca si automobilul 918 Spyder, pe care clientul l-a comandat.
De asemenea, 911 Turbo S “Edition 918 Spyder” poate fi comandat în aceeasi culoare. Atât tehnologia cât si echipamentul de bază al noului 911 Turbo S “Edition 918 Spyder” au la bază modelul 911 Turbo S de 530 CP (295 kW). În cazul ediției speciale, echipamentul standard, deja cuprinzător, este completat de un interior din piele, o versiune specială a instrumentelor de bord si elemente adiționale din carbon, atât în interior, cât si la exterior.
911 Turbo S “Edition 918 Spyder” este oferit în acelasi timp cu debutul vânzărilor modelului 918 Spyder, livrările debutând în luna iunie 2011.