Elon Musk spera că lansarea roadsterului și a camionului electric va crea un scut în jurul companiei. Dar o săptămână mai târziu, Tesla este lovită din nou de scandal. Nouă angajați concediați în această toamnă au declarat pentru Reuters că cele mai multe vehicule construite la Fremont, California, ajung rapid în service pentru reparații.
Modelele vizate sunt limuzina Model S și crossover-ul Model X. La inspecția de după asamblare, sunt observate defecte majore la 90% dintre acestea, spun foștii angajați citând cifre din sistemul intern de monitorizare al companiei. Aceștia susțin că problemele sunt vechi, încă din 2012 și includ uși care nu se închid, infiltrații de apă, elemente care se desprind și dau vina pe ritmul de producție impus de conducere.
Tesla susține că procedura de control al calității este riguroasă și este menită să identifice și să remedieze chiar și cele mai mici imperfecțiuni, iar reprezentanții companiei refuză să comenteze declarațiile date de cei care au lucrat la Fremont și cifrele furnizate de aceștia.
Prin comparație, unul dintre cei mai eficienți producători auto ai lumii, Toyota, repară mai puțin de 10% dintre mașini înainte de a le trimite în showroom-uri, susțin experții industriei auto. “Este vital să realizezi produse de calitate fără defecte încă de pe linia de asamblare, pentru că reparațiile înseamnă timp și bani”, explică aceștia.
“La Tesla, atâtea mașini intră în reparații după ce procedura de asamblare a luat sfârșit… Acolo se cheltuiesc cele mai mari sume de bani”, susține un fost coordonator de echipă de la Tesla. Producătorul se apără anunțând că cele mai multe defecte sunt minore și se rezolvă în decurs de câteva minute.
Un sondaj realizat de Consumer Report arată că 91% dintre proprietarii de mașini Tesla ar cumpăra din nou o mașină produsă în Silicon Valley.