A doua generație a compactei germane Ford Focus renunță complet la originalitatea primului model. Păcat, pentru că în ceea ce privește comportamentul rutier și confortul, Focus este un model în clasă. Fiabilitatea, însă, nu este punctul său forte.
Conducere
Este imposibil să fii fermecat de designul interior al lui Focus, care a fost proiectat într-un mod rațional. Nimic de reproșat la poziția de conducere, ușor de găsit, sau la comenzi care sunt ergonomic dispuse. În perioada în care a fost produs, Focus II a reprezentat una dintre cele mai agile mașini din segment. Începând cu trenul de rulare echilibrat și până la sistemul de direcție incisiv, Focus are o ținută de drum excelentă, sprijinită de sistemul ESP care intervine târziu și fin. Setarea întregului ansamblu este atât de bună, încât face față fără probleme și motoarelor puternice. Nu avem critici de adus nici sistemului de frânare.
Habitabilitate
Mai lung cu 17 cm față de prima generație, Focus II oferă un spațiu apreciabil, însă plafonul este poziționat mai jos decât la modelele concurente, afectând puțin spațiul la cap. Observăm totodată atenția cu care sunt tratați pasagerii din față, cu multiple spații de depozitare, și…lipsa de atențiepentru cei din spate, unde spațiile sunt aproape inexistente. În plus, al cincilea pasager are la dispoziție un spațiu extrem de îngust. Confortul, afectat de scaunele relativ tari, este, în rest, bun, iar suspensiile filtrează bine denivelările. Deși finisarea suferă pe alocuri iar ambianța interioară este tristă, odată cu facelift-ul de la sfârșitul lui 2007 s-au mai rezolvat din probleme.
Date tehnice
Ani de fabricație: 2004-2011
Caroserie:hatchback cu 3 și 5 uși, break, sedan, coupe-cabrio, monovolum
Dimensiuni exterioare (cm):
Hatchback:
L/l/h (cm): 434/184/145
Portbagaj (l): 385-1.245
Break:
L/l/h (cm): 447/184/150
Portbagaj:
Sedan:
L/l/h (cm): 448/184/149
Portbagaj:
Fiabilitate: 2,5 stele
Versiunile cu probleme
1.8/2.0 benzină
-Zgomote de la motor și erori ale sistemelor auxiliare (feb. 2008-iun 2009) ->întinzătorulcurelei de accesorii
-Relantiinstabil ->senzorul de poziție a clapetei de accelerație
Toate motoarele diesel
Lipsa puterii, martor motor aprins în bord ->supapa EGR și furtunul turbinei
Supraîncălzirea motorului (2007<) ->funcționarea defectuoasă a electroventilatorului (numeroase rechemări în service)
1.6 TDCI
-Pierderea puterii ->Turbo, pompa de ulei
-Scurgeri de motorină pe la garniturile injectoarelor -> Se înlocuiesc garniturile
-Zgomote la relanti ->volantaambreiajului
2.0 TDCI
-Pierderea puterii, martor motor aprins în bord, scurgeri de motorină ->conductele de retur
Tren de rulare
-Vibrații la roțile față (<iul. 2011) -> dezechilibre ale planetarelor
-Zgomote la roțile din față ->rulmentgripat
Habitaclu
-Funcționare defectuoasă a sistemului de navigație (dec. 2007–oct. 2009) ->actualizare de soft
-Funcționare defectuoasă a ecranului tactil (ian. 2008-oct. 2010) ->actualizare de soft
-Martor alternator aprins -> probleme de contact
Caroserie
-Becurile farurilor se ard (ian. 2008-noi. 2010) ->necesită montarea unei siguranțe suplimentare
Plusuri și minusuri
+Comportament rutier
+Confort
+Habitabilitate
+Portbagaj
-Finisări
-Insonorizare
-Scaune tari
-Interior trist
Costurile pieselor | (lei*) |
---|---|
1.8 TDCi 115 CP | |
Filtru polen | 18 |
Filtru de ulei | 14 |
Kit ambreiaj | 592 |
Kit distribu?ie | 249 |
Plăcuțe frână față | 50 |
Plăcuțe frână spate | 51 |
Disc frână față | 74 |
Disc frână spate | 63 |
Amortizor față | 120 |
Amortizor spate | 107 |
Total | 1.338 |
Motor | Perioada produc?iei | Putere max. (CP) | Viteză max. (km/h) | Accelerație 0-100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4 16v | 10/04 - 03/11 | 80 | 164 | 14,1 | 6,6 | 1 | Bun pentru ora?, submotorizat pentru regim extraurban. |
1.6 16v | 10/04 - 03/11 | 100 | 180 | 11,9 | 6,7 | 2 | Ceva mai vioi, pretabil ?oferilor f?r? preten?ii sportive. |
1.6 16v Ti-VCT | 10/04 - 03/11 | 115 | 190 | 10,8 | 6,6 | 3 | Cel mai bun raport costuri/senza?ii dintre motoarele pe benzin?. |
1.8 Duratec | 11/05 - 03/11 | 125 | 198 | 10,3 | 7,0 | 3 | Presta?ii bune, cu pre?ul unui consum ceva mai mare. |
2.0 16v | 10/04 - 03/11 | 145 | 206 | 9,2 | 7,1 | 3 | Foarte pl?cut la condus, dar gurmand. |
2.5 ST | 11/05 - 03/11 | 225 | 241 | 6,8 | 9,3 | 4 | Un adev?rat sportiv, adaptat inclusiv folosirii zilnice. |
RS | 06/09 - 03/11 | 305 | 263 | 5,9 | 9,4 | 5 | Versiunea exploziv?, cu performan?e de supercar. |
1.6 TDCi 90 | 12/04 - 03/11 | 90 | 177 | 12,6 | 4,5 | 3 | Pentru t?ticii lini?ti?i. Este, totu?i, suplu ?i economic. |
1.6 TDCi 110 | 10/04 - 03/11 | 110 | 188 | 10,6 | 4,5 | 3 | Presta?ii bune. P?cat c? este cam zgomotos ?i nerafinat. |
2.0 TDCi 110 | 03/08 - 03/11 | 110 | 186 | 11,6 | 5,9 | 3 | Model rarisim, oferit doar cu transmisie automat? cu dublu ambreiaj. |
1.8 TDCi 115 | 10/05 - 03/11 | 115 | 190 | 10,8 | 5,2 | 3 | O alternativ? bun? la motorul 1.6 TDCi 110. Cupulu mare. Zgomotos. |
2.0 TDCi 133/136 | 10/04 - 03/11 | 133/136 | 203 | 9,3 | 5,5 | 4 | Cea mai bun? alegere diesel. Rafinat ?i economic. |