Primul test Ford EcoSport facelift. Colegii britanici de la Autocar au condus versiunea revizuită a crossoverului produs la Craiova, iar verdictul lor nu e deloc unul pozitiv.
Acesta este noul model Ford Ecosport, care pare aproape similar cu modelul pe care îl înlocuiește, dar are de făcut multe progrese pentru a valorifica potențialul vast de vânzări al segmentului SUV-uri supermini.
Cât de mult? Foarte mult! Gândiți-vă că verdictul Autocar dat în 2014 pentru EcoSport, construit pe aceeași platformă ca și Fiesta, a fost: “A trecut mult timp de când un Ford nou a fost la fel de rău precum Ecosport”.
Din punct de vedere mecanic, noul Ecosport are aceleași caracteristici de bază ca și originalul, cu o punte față MacPherson și bară de torsiune pe spate. Totuși, Ford a recalibrat mașina “în mod special pentru europeni”. Asta înseamnă arcuri, amortizoare, direcție și ESP.
Interiorul este acum mult îmbunătățit, cu scaune mai moi, un sistem multimedia mai simplu și un touchscreen central (6.5inch standard, 8.0inch pentru modelele Titanium si ST-Line, ambele cu Android Auto si Apple CarPlay) montat la nivelul ochilor. Ecosportul nu este, însă, în întregime eliberat de materialele dure, ușor de zgâriat care au stricat impresia artistică în cazul predecesorului său.
Noua Dacia Duster versus Ford EcoSport. Care este mai bun?
Există două noutăți majore pentru Ford Ecosport facelift: un nou motor diesel EcoBlue de 1,5 litri și sistemul de tracțiune integrală Ford Intelligent All-Wheel Drive, disponibil doar în combinație cu dieselul menționat. Acest nou motor dezvoltă 125 CP și se alătură în gamă motorului mai vechi de 1,5 litri TDCi, creditat cu 99 CP, cu un grad de rafinament mecanic sărac și economie de combustibil la fel de slabă.
Acum, șasiul. Nu există nici o îndoială că modificările făcute de Ford au îmbunătățit comportamentul rutier, însă Ecosport este încă în urma liderilor din clasă, cum ar fi Seat Arona, cu o marjă considerabilă atunci când vine vorba de confort și dinamică. Ecosport este rigid și vibrează la trecerea peste șine și denivelări scurte. De asemenea, confortul amortizării este lipsit de finețe la viteze reduse – în oraș, cu alte cuvinte – ceea ce este greu de iertat la un SUV.
Ruliul este limitat, ceea ce nu am putut spune despre Ecosportul anterior, dar cei care speră că versiunea revizuită este un Fiesta ridicat – și cu asta vă imaginați un nou punct de referință din punct de vedere dinamic în segmentul SUV-urilor de oraș – vor fi dezamăgiți.
VERDICT
Ford EcoSport a fost dificil de recomandat în încarnarea sa anterioară, iar în timp ce Ford a adus câteva îmbunătățiri odată cu acest facelift, scala de valori a avansat semnificativ, lăsând încă o dată Ecosport sub media segmentului din care face parte.
Sursa: Autocar.co.uk
1 thought on “Primul test Ford EcoSport facelift: VEZI verdictul negativ Autocar”
Comentariu:
Doi olteni trecura Oltu,
Doar ca unu se-neca…
Cine umfla acuma potu’?
Ala cu ASU din maneca…
In rolul oltenilor: B-Max si EcoSport.
Intrebarea e la cine e ASU?