Blue Coffee: 101 picturi cu cafea dedicate 100 de ani istorie BMW

Artistul Adrian Mitu pornea în noiembrie 2016 într-un proiect unic – un maraton live de pictură de 30 de zile care explora istoria BMW. La un an după proiect, Adrian Mitu pregăteşte împreună cu BMW Group România un alt proiect special – o instalaţie despre viaţa legendarului Jochen Neerpasch.

Lucrările au fost inspirate din cele mai spectaculoase momente ale mărcii în sporturile cu motor şi au fost realizate într-o tehnică specială cu acuarelă cu cafea.

Proiectul a fost dedicat aniversării de 100 de ani a mărcii şi a fost organizat de BMW Group România şi dealerul BMW Auto Cobălcescu, cu sprijinul Park Lake Mall Bucureşti şi cafenelele Paul. A fost o întâlnire unică între artă, istorie şi poveşti, cu sesiuni de prezentare care au avut ca suport tablourile create de Adrian. Clienţi ai mărcii, fani, studenţi sau pur şi simplu trecători au putut să descopere istoria BMW în sporturile cu motor în lungi sesiuni de tururi ghidate de-a lungul celor 30 de zile de pictură. Au fost şi o serie de momente speciale, cum ar fi participarea legendarului pilot Marin Dumitrescu, în vârstă atunci de 97 de ani, tocmai când se pregătea o serie de tablouri despre viaţa sa.

“Blue Coffee” a contribuit la faima internaţională a lui Adrian. După ce aproximativ jumătate din lucrări se vânduseră deja, BMW Car Club of America a comandat colecţia integrală. Au fost refăcute toate tablourile deja vândute într-o interpretare nouă, pentru originalitate. Acum colecţia BMW Car Club of America este expusă în muzeul permanent al organizaţiei, în Spartanburg, lângă fabrica BMW din Statele Unite şi a fost “fundalul” pentru mai multe evenimente importante, inclusiv o prezentare specială cu prilejul startului de producţie pentru noul BMW X3.

Experienţa celor 101 de tablouri va fi baza unui alt proiect special pregătit împreună cu BMW Group – o instalaţie despre viaţa legendarului Jochen Neerpasch, primul director BMW Motorsport şi iniţiatorul multor proiecte în anii ’70 care au definit pentru totdeauna imaginea mărcii – de la bazele modelelor BMW M, până la iniţiative precum BMW Art Cars sau prima şcoală de pilotaj a unei mărci. Dar cariera lui Neerpasch, una integral dedicată sportului şi în special sportului cu motor, se întinde mult dincolo de anii BMW, de la performanţele senzaţionale de pilot, până la programul Mercedes Motorsport la începutul anilor ’90 care a culminat cu victorii în Le Mans şi lansarea legendarului Michael Schumacher în lumea Formulei 1.

Despre “Blue Coffee”
Proiectul a creat o imagine unică asupra istoriei BMW Motorsport. Au fost reprezentate modele emblematice, precum BMW 328 Touring Coupé, un automobil care a definit imaginea BMW pentru decenii şi a dispărut de două ori în istorie pentru a fi redescoperit şi, în cele din urmă, expus la Muzeul BMW. Au fost redate nu doar cele mai importante victorii în curse ale acestei maşini – Le Mans din 1939 şi Mille Miglia din 1940 -, ci şi o imagine foarte rară a maşinii când era folosită zi de zi în SUA, la finalul anilor ’50. La fel a fost redată istoria faimosul model BMW 507, prezentat în momentele sale definitorii: pilotat în cursă de Hans Stuck în anii ’50, pe platoul de filmare, deţinut de Elvis Presley şi ca descoperire într-un hambar. Încă o dată, vorbim despre istoria unui singur automobil de-a lungul anilor.

Proiectul s-a concentrat nu numai pe piloţii de curse, ci şi pe legendele care au creat automobilele. Sunt urmărite trei poveşti principale: Jochen Neerpasch, creatorul BMW M, şi Paul Rosche şi Alexander von Falkenhausen, doi dintre cei mai importanţi creatori de motoare de la BMW. De asemenea există numeroase momente din curse, precum faimoasa săritoare Pflanzgarten de la Nürburgring, cu Hans-Joachim Stuck în aer cu diferite maşini de-a lungul anilor ’70:3.0 CSL, 320 Groupa 5 sau BMW M1.

„Blue Coffee” a urmărit, de asemenea, victorii în curse importante care s-au pierdut în istoria bogată a BMW – precum prima cursă DTM câştigată de Harald Grohs cu al său 635CSi sau BMW 320d la cursa de 24 de la Nürburgring din 1998, prima victorie majoră pentru un model diesel în istoria motorsportului. Există şi momente neaşteptate, precum Dieter Quester cu BMW M3 în cursa DTM de la Avus, în 1990, când a încheiat pe locul al treilea, după ce maşina s-a răsturnat chiar înaintea liniei de sosire.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top