În 2017, BMW Group a livrat peste 100.000 de automobile electrificate clienţilor din întreaga lume, aşa cum a promis la începutul anului. Acest lucru subliniază rolul de lider pe care compania îl deţine atunci când vine vorba de mobilitate electrică.
“Ne îndeplinim promisiunile”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “Acest semn cu o înălţime de 99 de metri luminează drumul spre era mobilităţii electrice. Vânzarea pe parcursul unui singur an a 100.000 de automobile electrificate reprezintă un reper important, dar acesta este doar începutul pentru noi. De la lansarea BMW i3 în 2013, am livrat clienţilor noştri peste 200.000 de automobile electrificate, iar până în 2025 vom oferi clienţilor 25 de modele electrificate. Orientarea noastră timpurile către mobilitate electrică a făcut ca acest succes să fie posibil – iar electromobilitatea va continua să fie unitatea mea de măsură pentru succesul nostru viitor.”
Pentru a sărbători acest reper important, emblematicul turn BMW “Four-Cylinder” este transformat, prin intermediul unei proiecţii speciale, în patru baterii verticale, reprezentând gândirea orientată spre viitor, care este o parte fundamentală a ADN-ului BMW. Iluminarea specială va fi proiectată pe clădire în seara zilei de 18 decembrie 2017, de la ora 20.00 până la miezul nopţii. Proiectul a fost implementat în colaborare cu organizaţia culturală Spielmotor München. Acest parteneriat public-privat dintre Municipalitatea München şi BMW Group a fost înfiinţat în 1979, cu obiectivul de a aduce diversitatea culturală în München şi de a stabili şi extinde rolul oraşului ca destinaţie culturală naţională şi internaţională.
Datorită concentrării timpurii pe mobilitate electrică, BMW Group a obţinut deja o poziţie de lider pe piaţa automobilelor electrificate. Conform raportului independent POLK/IHS (publicat la 7 decembrie 2017), BMW Group are un avantaj clar faţă de concurenţii săi în ceea ce priveşte înmatricularea automobilelor electrice şi plug-in hybrid noi în Europa, cu o cotă de piaţă de 21%.
Poziţia companiei este la fel de puternică şi atunci când vine vorba de piaţa mondială – compania deţine o cotă de 10% din piaţa mondială a automobilelor electrificate. Şi în România, o piaţă cu o dinamică rapidă, BMW Group deţine 32,8% din livrările realizate până în luna octombrie, în timp ce procentul de vânzări automobile electrificate din totalul modelelor BMW vândute este de 4,8%.
Modelele electrificate înregistrează o cerere deosebit de mare în Europa de Vest şi în SUA, de exemplu, unde reprezintă 7% din totalul vânzărilor mărcii BMW de pe ambele pieţe. În Scandinavia, unde BMW i3 este cel mai bine vândut model BMW, unul din patru BMW vândute este electrificat. În Germania, înmatriculările noi de automobile electrice şi plug-in ale BMW Group vor ajunge în acest an la peste 10.000 de unităţi. De asemenea, trenurile de rulare electrificate joacă un rol din ce în ce mai important în mixul de motoare pentru modelele individuale: în 2017, fiecare al zecelea model BMW Seria 3 Sedan livrat clienţilor din întreaga lume a fost unul electrificat. În cazul BMW Seria 2 Active Tourer, 13% din modelele vândute în 2017 au fost plug-in hybrid. De la lansarea sa în iunie 2017, MINI Cooper S E Countryman ALL4 reprezintă deja una din zece vânzări MINI Countryman la nivel mondial. Vânzările modelului electric BMW i3 au crescut şi ele cu aproximativ un sfert.
Până în 2025, compania va oferi, la nivel mondial, 25 de modele integral electrice şi plug-in hybrid. Cea de-a cincea generaţie de tehnologie a trenului de rulare şi a bateriilor, disponibilă începând cu anul 2021, utilizează kituri de electrificare scalabile şi modulare, care vor permite ca toate modelele de serie să fie echipate cu orice tip de tren de rulare. Pentru brandul său electric BMW i, fondat în 2011, compania a obţinut deja drepturile de nume de la BMW i1 la i9, precum şi de la BMW iX1 la iX9.
Anul viitor vom vedea lansarea modelului BMW i8 Roadster, urmată în 2019 de un MINI complet electric. În 2020 debutează versiunea electrică a modelului BMW X3, iar în 2021 va urma noul avanpost tehnologic al mărcii, BMW iNext, care, în premieră pentru un model de serie, va combina mobilitatea electrică şi condusul complet autonom, dar şi noi soluţii tehnologice şi de design pentru interior.