Ministerul Transporturilor (MT) consideră că realizarea autostrăzii Braşov-Bacău-Paşcani-Iaşi va fi o legătură rutieră strategică către Moldova. Afirmaţia este o replică dată deputatului PNL Dumitru Oprea, care a acuzat conducerea ministerului că renunţă la proiectul autostrăzii Ungheni-Iaşi-Tg. Mureş, noua propunere prelungind cu sute de kilometri drumul de la Iaşi până în Vestul ţării.
Potrivit Ministerului Transporturilor, noul proiect al autostrăzii Braşov-Bacău-Paşcani-Iaşi, anunţat în şedinţa de miercuri a Guvernului, este compus din 3 sectoare, ce se regăsesc în Master Planul General de Transport:
- sectorul de autostradă Braşov-Bacău – înscris în MPGT la ”Capitolul I – proiecte noi (Comprehensive)”, în perioada 2020 – 2030.
- sectorul Bacău-Paşcani – conform MPGT, este identificat la nivel de drum expres în cadrul “Capitolul IV – proiecte noi (Core)”, în perioada 2014 – 2020. Ministrul Transporturilor arată că standardul de drum expres se va modifica în autostradă în condiţiile în care valorile de trafic şi indicatorii tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii justifică noul standard sau în cazul în care trebuie păstrată soluţia unitară la nivel de coridor .
- autostrada Paşcani-Iaşi-Ungheni face parte din autostrada Tg. Neamţ-Iaşi-Ungheni, identificată în cadrul MPGT la “Capitolul III – proiecte noi (Core)”, în perioada 2014 – 2020.
Potrivit însă prof. univ. dr. Dumitru Oprea, deputat PNL, anunţul ministrului Transporturilor din timpul şedinţei de Guvern arată că se renunţă la proiectului autostrăzii Ungheni-Iaşi-Tg. Mureş, un fapt revoltător pentru ieşeni.
Parlamentarul este de părere că noua variantă propusă de Guvern, ce prevede ca două proiecte la fel de importante (Ungheni-Iaşi-Tg. Mureş şi Bacău-Braşov) să fie comasate într-unul singur, va prelungi însă cu sute de kilometri drumul de la Iaşi până în Vestul ţării.
Citeşte continuarea pe www.floteauto.ro