Bucureștenii vor putea reclama taximetriștii care cer prea mulți bani sau care refuză curse la noua linie verde, a anunțat primarul Capitalei Gabriela Firea. Clienții care întâmpină probleme cu taximetriștii pot apela linia verde 0800.800.868. Limbajul neadecvat, atitudinea ostilă, prețurile prea mari și refuzul de a duce clientul la destinație pot fi reclamate la acel număr de telefon.
„Atrag atenţia Poliţiei locale să fie mai vigilentă şi să înceapă deja controalele în trafic. Invit cetăţenii să sune la telefonul verde dacă taximetriştii refuză cursele, au limbaj sau comportament necivilizat sau negociază preţul”, a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea, în cadrul comandamentului organizat pentru adoptarea unor măsuri pentru fluidizarea traficului.
Clienții care întâmpină probleme sunt încurajați să prezinte și o proba video și/sau audio. Taximetristul aflat la prima abatere va primi un avertisment, urmând ca abaterile ulterioare reclamate să atragă după sine amenzi.
Primăria Capitalei a cerut ajutorul Registrului Auto Român pentru verificarea stării tehnice a mașinilor de taxi.
Firea le-a reamintit executivilor unor companii ca Uber și Taxify că trebuie să intre în legalitate, după ce Curtea Europeană de Justiție a hotărât că acestea sunt companii de transport persoane și nu simple platforme digitale. Transportatorii neautorizați, care nu beneficiază de dispecerate, vor fi amendați cu sume între 4.500 și 5.000 de lei. Mai mult, proiectul de lege adoptat de Consiliul General al Municipiului București îi obligă pe cei care oferă servicii de taxi să aibă și o ținută adecvată, care include pantaloni, cămașă și sacou. Aceștia trebuie să-și păstreze vehiculele curate și să ajute clienții la urcarea și coborârea din mașină.
În noaptea de Revelion, dintre cei 94 de taximetriști verificați de organelle abilitate, șase nu aveau autorizații. Alți 12 au fost sancționați pentru că au cerut tarife mai mari decât contravaloarea curselor solicitate.