Henrik Fisker se întoarce cu Fisker EMotion. Noua sa creație este un sedan electric cu uși atipice, acumulator bazat pe grafen și o autonomie record de 643 km. Premiera oficială va avea loc săptămâna viitoare, la CES 2018.
Noul brand patronat de fostul designer șef BMW și Aston Martin este intitulat Fisker Inc., asta după ce marca inițială fondată de stilistul danez în 2007, Fisker Automotive, a dat faliment în 2012 și a fost cumpărată doi ani mai târziu de chinezii de la Wanxiang Group.
Gândit ca un rival direct pentru Tesla Model S, Fisker EMotion apelează la proporții similare, de coupe cu patru portiere. Portierele tip fluture sunt și cele care îi dau noului EMotion un aer cu adevărat excentric. Ușile din spate se deschid în sens contrar celor din față, ambele seturi de portiere ridicându-se printr-o mișcare inedită de translație. Fisker EMotion oferă patru locuri și este construită integral din materiale ușoare high-tech: fibră de carbon și aluminiu.
Apelând la propulsia 100% electrică, noua creație Fisker atinge o viteză de top de 259 km/h și este creditată cu o autonomie impresionantă, estimată la 644 kilometri. Cu adevărat revoluționară va fi bateria, care în locul celulelor clasice litiu-ion, va utiliza supercapacitori din grafen, element ce, dincolo de autonomia mai mare și timpul redus de încărcare, va garanta o durată de viață mai lungă pentru acumulator. Fisker promite o autonomie de 161 km dacă mașina este conectată timp de numai 9 minute la stațiile speciale de încărcare dezvoltate de companie și intitulate UltraCharger.
Produs în serie redusă, în SUA, la Michigan, de VLF, o divizie a nou înființatei companii Fisker Inc., sedanul EMotion va fi doar primul dintr-o gamă de trei modele anunțate de fondatorul mărcii, din panoplia mărcii urmând să mai facă parte alte două sedanuri, propuse la prețuri mai accesibile. Primele exemplare vor fi livrate în 2019, prețul de pornire fiind stabilit la 129.900 dolari.