Remorcarea unei maşini defecte

Remorcarea se aplică autovehiculelor care prezintă defecţiuni la motor, cutie de viteze, caroserie, fără să fie afectate roţile, direcţia, instalaţia de frânare şi de semnalizare, adică instalaţiile care pot asigură deplasarea lor.

Remorcarea unui automobil defect este o operaiune legală. În cazul în care nu puteţi beneficia de un autovehicul pus la dispoziţie de un atelier auto de depanări şi tractări, va trebui să recurgeţi la ajutorul unui posesor de autoturism binevoitor care, poate, nu-i specializat pentru a efectua această operaţiune. De aceea, este necesar ca fiecare conducător auto să cunoască regulile de bază ale remorcării, care să permită deplasarea în siguranţă. Iată câteva dintre reguli:

-Maşina defectă ce se remorchează trebuie să aibă la volan un şofer, cu permis de conducere valabil pentru categoria din care face parte autovehiculul respectiv, să-i funcţioneze mecanismul de direcţie şi dispozitivele de semnalizare şi, eventual, frânele.

-Maşinile defecte care nu au frânele bune se tractează cu bare de remorcare metalice.

-Pentru cele cu frânele în stare de funcţionare se poate utiliza şi un cablu de oţel, un lanţ metalic, o  coardă de nylon, sau chiar o frânghie din polipropilenă cu diametrul minim de 10 mm, omologate pntru tractarea unei sarcini echivalente cu greutatea maşinii ce se tracteză. Aceste dispozitive trebuie să fie prevăzute la capete cu ochiuri, inele, cârlige sau alte elemente de agăţare şi fixare fermă.

-Unele materiale destinate tractării pot prezenta risc de accidente pe timpul manipulării (de exemplu, cablul de oţel trebuie manevrat cu mănuşi de protecţie pentru că pot exista fire de oţel libere ce ne pot zgâria etc.).

-În timpul tractării, şoferul aflat la volanul maşinii care tractează nu va depăşi viteza de 25 km/oră şi va ţine seama de toate semnalele de comunicare stabilite cu partenerul tractat (efectuate cu claxonul, cu luminile sau cu mâinile), iar şoferul care se află la volanul maşiniii tractate va debloca direcţia cu cheia de contact şi va aprinde semnalizarea de avarie. Dacă bateria de acumulatori a maşinii defecte nu este în funcţiune pentru a asigura funcţionarea claxonului şi a luminilor de semnalizare, se interzice tractarea pe timp de noapte sau în condiţii de vizibilitate redusă.

-Pornirea de pe loc se face uşor, schimbând treptat vitezele, pentru a nu brusca şi a nu rupe cablul de tractare.

Remorcarea a două sau mai multe autovehicule este interzisă!

Costul unui cablu sau a unei corzi de tractarea se situează între 15-30 lei. În cazul când nu aveţi la dispoziţie pe cineva care să vă tracteze, va trebui să vă adresaţi unei firme care efectuează transportul automobilului avariat în siguranţă, pe platformă, scăpând de grija remorcării ţi pilotării. Pentru acest transport în deplină siguranţă veţi cheltui o sumă de 150-200 lei, deci de peste zece ori mai mult.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top