Africa Eco Race: Au inventat ziua/etapa de…48 de ore!

Africa Eco Race ne-a mai oferit o surpriză la această ediție cu numărul 10. Așa cum aminteam și în titlu, au ”inventat” ziua de 48 de ore. Să explicăm. În limbajul comun acestui tip de competiții, titulatura fiecărei etape este asimilată cu o zi de concurs. Ei bine, organizatorii întrecerii africane au legat două etape cu speciale în buclă pentru a obține o rundă maraton pe care au botezat-o ”500 de mile”. Asistența nu a avut voie să intervină, astfel că orice problemă înregistrată în prima zi, în etapa Chami-Chami, însemna practic abandon și în cea de-a doua, cu penalizările aferente.

Per total au fost parcurși 985 de kilometri, din care au fost cronometrați 925, înainte de a se ajunge la Amodjar. Iar traseul, prin dune și zone cu puține repere, a fost extrem de solicitant pentru navigatori, dar și o probă pentru piloți, care au fost obligați să folosească un stil conservator pentru a evita orice problemă.

Chami-Chami

La categoria auto, lupta de pe prima secțiune cronometrată a oferit un duel extrem de interesant între rușii Vasiliev-Jilțov (MINI) și echipajul reprezentâând Franța, Serradori-Lurquin (MCM). Ei s-au clasat în această ordine, rușii distanțându-se la 16:03 în ierarhia absolută. O mică eroare de pilotaj și ceva timp pierdut într-o dună de nisip nu i-au oprit pe Guillaume Gomez – François Borsotto (FRA/OPTIMUS) să obțină locul 3, dar ei au sosit cu 30:27 de minute peste timpul lui Vasiliev. Pascal Thomasse – Pascal Larroque (FRA/OPTIMUS) au terminat pe locul 4, dar își păstrează, confortabil, ultima treaptă a podiumului, obiectivul rămas în contextul în care sunt la 2h 02:06 de primul loc.

În disputa pe două roți, italianul Paolo Ceci (KTM) l-a învins pe Luis Oliveira (POR/YAMAHA), dar pentru că a ratat un waypoint acesta din urmă a primit și o penalizare de 20 de minute, astfel că a trebuit să-i cedeze poziția secundă lui Dmitri Agoșkov (Yamaha). Ceci și Oliveira rămân însă pe primele două locuri la general, diferența dintre ei fiind de 58:45. Slovacul Martin Benko (KTM) a terminat pe locul 4 și a urcat pe ultima treaptă a podiumului general, dar este la 3h 21:17 de Ceci.

Chami-Amodjar

A doua zi, așa cum spuneam, fără service, concurenții s-au aliniat din nou la start pentru a continua etapa. Vasiliev-Jilțov le-au permis secondanților lor, Serradori-Lurquin, să treacă în față pentru a merge pe aceeași trasă printre dune. Tactica lor nu a funcționat. Rușii au avut mari probleme, au terminat doar pe locul 14, la 1h 22:13 și au pierdut supremația pe care au deținut-o de la începutul competiției. Serradori și Lurquin sunt acum în frunte, au avans de 1h 05:50, și au devenit principalii favoriți la victorie.  Locul secund în această secțiune le-au revenit lui David Gérard – Pascal Delacour (FRA/OPTIMUS), urmați de colegii de echipă, Jean-Noël și Rabha Julien (FRA/OPTIMUS). Cel de-al treilea echipaj din Team MD Rally, Pascal Thomasse – Pascal Larroque s-a răsturnat, dar rămâne pe 3 la general, la 2h 48Ș45 de noii lideri.

La moto, Luis Oliveira (POR/YAMAHA) a câștigat a doua sa specială, cu 6:24 înaintea lui Paolo Ceci (ITA/KTM), care rămâne lider și are un avans de 52:21 în ierarhia absolută. Simone Agazzi (ITA/HONDA) s-a clasat al 3-lea pe specială, dar slovacul Benko (KTM) și-a păstrat locul 3 în clasamentul general. El este însă acum la 4h 01:17 de Ceci.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top