Volkswagen Jetta a fost prezentat oficial la Detroit, cu o înfățișare nouă și dotări contemporane, menite să facă modelul și mai popular, dar păstrând ADN-ul mașinii care s-a vândut în 17,5 milioane de unități la nivel global, din momentul lansării sale pe piață.
Aflat la a șaptea generație, Jetta are acum la bază platforma MQB, care îi asigură limuzinei mai mult spațiu interior, eficiență superioară și funcții moderne, dar și noi dimensiuni. Consola față este acum mai scurtă, dar lungimea acesteia este compensată de consola spate, ceea ce echivalează cu un portbagaj mai generos, la 510 litri. Ampatamentul a crescut cu 35 mm până la 2.686 mm, iar Jetta a primit 43 mm în lungime, până la 4.702 mm, apropiindu-se de dimensiunile fratelui mai mare, Passat. Este acum și cu 21 mm mai lată (1.799 mm) și cu 6 mm mai înaltă (1.459 mm).
La exterior, Jetta vine cu un design schimbat radical. O nouă grilă domină partea frontală, fiind flancată de faruri LED în forma literei C, oferite standard. Din profil, acoperișul ușor descendent îi conferă mașinii o siluetă tipică unui coupe și o aerodinamică îmbunătățită (coeficient aerdinamic- 0,27). Și partea posterioară a suferit modificări, venind acum cu stopuri noi și o evacuare nouă.
Cabina modelului primește materiale de calitate, lumină ambientală în 10 culori diferite și elemente de design trapezoidale, cum ar fi noile ventilații. Volkswagen a montat la bord și un ecran mai mare, ușor înclinat către șofer și amplasat mai sus ca înainte. Nemții nu au comunicat însă dimensiunile noului display, care își face loc în interiorul digitalizat al noului Jetta.
Mașina beneficiază și de funcții de siguranță cum ar fi frânarea automată de urgență, avertizare la coliziunea frontală, cruise control adaptiv, monitorizarea unghiului mort cu avertizare la traficul din spate și sistem de menținere a benzii de circulație.
Capota cu nervuri a noului Jetta ascunde o unitate turbo de 1.4 litri cu patru cilindri, 148 de cai putere și un cuplu de 250 Nm, disponibil de la 1.500 rpm. Vechea transmisie automată cu șase trepte a fost înlocuită de una nouă cu opt rapoarte. În versiune standard, Jetta vine cu o cutie manuală cu șase trepte.
1 thought on “LIVE de la Detroit – Volkswagen Jetta sau cum încearcă VW să-și recucerească clienții”
Comentariu
Pare destul de reusita aceasta noua generatie de Jetta, cel putin ca design exterior-interior, desi se pot remarca anumite influente de la skoda (superb, kodiaq, karoq) in partea din spate, in special la stopuri (unii ar spune ca aduc cu cele de la audi a4), iar in partea frontala aduce putin a passat. Nimic iesit din comun daca tinem cont ca sunt modele din acelasi concern, insa interiorul pare un pas inainte, precum se poate remarca acelasi lucru si la fratiorul virtus (polo sdn). Ramane de vazut cum se va impune acest model in fata rivalilor gen Megane sedan, astra sedan, focus sedan sau chiar octavia, in functie si de preturile la care va fi propus spre vanzare.