2017 s-a dovedit a fi cel mai bun an din istoria BMW Group în România în ceea ce priveşte numărul de autovehicule livrate. Cu un total de 2932 automobile BMW şi MINI şi 268 de motociclete, performanţa este peste recordul stabilit în 2007, cu un total de 2922 de automobile livrate.
„Avem o dezvoltare constantă şi stabilă. Este remarcabilă deschiderea partenerilor locali, care cred în mărcile noastre şi investesc constant. Am început, în acelaşi timp, cea mai puternică ofensivă de produse din istoria BMW Group. La nivel local investim în dezvoltarea de produse şi servicii care să susţină portofoliul de modele. Suntem, în acelaşi timp, marca numărul 1 în ceea ce priveşte electromobilitatea în România – 1 din 3 automobile electrificate vândute în 2017 aparţine BMW Group, BMW i3 este cel mai vândut model electric de pe piaţă, iar noi suntem preocupaţi activ să dezvoltăm piaţa de automobile electrice, inclusiv cu dezvoltarea de staţii noi de încărcare”, explică Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.
Cu 2616 livrări în 2017, BMW a atins a treia performanţă din istoria mărcii în România, cu o scădere uşoară faţă de 2016 (-2.2%, 2675 unităţi). Cel mai de succes model al mărcii rămâne BMW X5 cu 387 modele livrate (2016: -18.5%, 475), urmat de BMW X1 cu 346 unităţi (2016: +15%, 301), BMW X3 cu 343 (2016:+12.8%, 304) şi BMW Seria 5 cu 372 unităţi (2016: +19.8%, 327). În total, 58% din vânzările din anul precedent au fost modele ale familiei X şi 90% au fost echipate cu sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive. Acesta asigură un nivel crescut de siguranţă în condiţii de aderenţă dificilă fără a afecta agilitatea şi experienţa dinamică pentru care marca germană este renumită.
BMW rămâne foarte apreciat în România pentru propulsoarele diesel, 91% din modelele livrate în 2017 fiind alimentate cu motorină. De altfel, BMW este singurul constructor pe piaţă care oferă două catalizatoare pe aproape toate modelele sale, dintre care unul SCR (cu AdBlue) pentru a obţine un nivel al emisiilor deosebit de redus. Rezultatele au fost confirmate de testul revistei germane auto motor şi sport cu măsurători în timpul condusului (RDE). Aceasta a arătat că BMW 520d oferă cel mai mic nivel de noxe dintr-o serie de aproximativ 50 de automobile testate. Cu emisii de numai 28mg NOx per km a obţinut un rezultat cu mai bine de două treimi mai bun decât următorul model evaluat (41 mg NOx per km). Performanţele de consum în combinaţie cu performanţele dinamice sunt argumentul important pentru clienţii Români, BMW oferind pe piaţă propulsoare cu performanţe-record şi cu tehnologie impresionantă, aşa cum este versiunea de trei litri, 6 cilindri în linie şi 4 turbine care dezvoltă un maxim de putere de 400 CP.
În acelaşi timp, BMW se dovedeşte un campion al electromobilităţii. BMW i3 rămâne cel mai de succes model electric din România în contextul unei pieţe tot mai disputate, care a înregistrat mai multe lansări în anul trecut. În total au fost livrate, în 2017, 118 modele BMW i3, ceea ce reprezintă o creştere de mai bine de două ori faţă de anul precedent. BMW i3 se dovedeşte alegerea numărul unu în ceea ce priveşte automobilele electrice pentru programe de car-sharing şi shuttle, ceea ce a contribuit şi la vizibilitatea modelului.
În acelaşi timp, mai bine de una din două modele electrificate (electrice şi plug-in hybrid) aparţin BMW Group. Alături de o gamă bogată, compania are o poziţionare unică pe piaţă a modelelor plug-in hybrid, cu un preţ comparabil cu versiunile pe benzină de putere similară şi, de cele mai multe ori, mai mic decât versiunile diesel (fără a lua în calcul programul Rabla Plus). În total 4 BMW i8, 16 BMW Seria 2 225xe iPerformance, 15 BMW X5 40e iPerfromance, 12 MINI Cooper SE Countryman, 4 BMW Seria 3 330e iPerformance, 4 BMW Seria 5 530e iPerformance şi 2 BMW Seria 7 740e iPerformance au ajuns la clienţii din România.
„Credem că dieselul rămâne foarte relevant, mai ales în contextul reducerii emisiilor de CO2. Motorizările pe motorină rămân cea mai interesantă soluţie pentru cei care vor să acopere distanţe lungi. Versiunile plug-in hybrid completează oferta noastră şi sunt soluţia ideală pentru cei care fac drumuri în special în oraş, unde pot merge numai electric, dar vor să poată parcurge oricând distanţe mari, fără nici o limitare de autonomie”, spune Wolfgang Schulz.
BMW Group România s-a preocupat de vânzarea de automobile electrice şi dincolo de modelele sale. Staţia de încărcare rapidă de la birourile BMW Group România este una din cele mai utilizate din ţară. În 2017, în 1038 de încărcări efectuate, au fost livraţi 14,11 MW de energie, ceea ce a contribuit la o reducere a emisiilor de 5,6 tone CO2, considerând kilometri care au fost parcurşi astfel în mod electric faţă de soluţii convenţionale. BMW Group are o politică consistentă la nivel global de susţinere a infrastructurii de automobile electrice, cu investiţii importante în Statele Unite şi Europa. În acest context, proiectul regional NEXT-E, realizat în parteneriat cu MOL, E.ON, Nissan şi cu finanţare europeană, îşi propune să amplaseze 40 de staţii de mare putere până la finalul anului 2020 în România.
A fost un an bun şi pentru modelele BMW M şi BMW M Performance cu un total de 124 de modele, din care 34 BMW M. Cel mai de succes BMW M a fost BMW M2, model care s-a bucurat şi de o reactualizare de design şi echipamente interioare în toamna lui 2017.
Marca MINI a înregistrat un record absolut, cu 323 livrări (2016:+ 46,8%, 220), în 2017. O contribuţie importantă la acest rezultat o are flota de 135 automobile livrate către British American Tobacco, ca instrument de promovare pentru marca Glo. MINI are o dezvoltare echilibrată şi a beneficiat şi de lansarea noului MINI Countryman, pentru prima dată în istoria mărcii disponibil ca versiune plug-in hybrid, înregistrând 12 livrări. La polul opus, John Cooper Works, expresia absolută a plăcerii de a conduce în stilul MINI, a oferit 14 modele în 2017.
A fost un an-record şi pentru BMW Motorrad, cu un total 268 livrări (2016: +28.2%, 209). Cele mai importante modele ale mărcii rămân BMW R1200 GS Adventure şi BMW R1200 GS, care au beneficiat şi de o actualizare importantă la începutul anului. Se observă o tendinţă importantă de diversificare a gamei care oferă din nou motociclete sub 500 cmc, scooter, dar şi versiuni foarte luxoase aşa cum este K1600 B. BMW Motorrad a adus multe premiere şi în ceea ce priveşte soluţiile de personalizare, lansând programele Spezial şi Machined, cu accesorii disponibile din fabrică, respective postvânzare.
Un element principal care a susţinut vânzările mărcii a fost programul Financial Services pentru toate mărcile BMW Group, oferit prin partenerul Unicredit Leasing. În total, aproximativ 3 din 4 modele vândute în leasing au fost finanţate prin Financial Services. Compania oferă o gamă completă de produse, din care se remarcă două cu adevărat unice pe piaţa din România. 2017 a fost anul afirmării BMW Select, programul cu valoare reziduală garantată. Acesta a crescut constant de la aproximativ 2% în 2016, la 9% pentru întregul an 2017 şi se plasează în continuare pe un trend ascendent. Tot anul precedent a marca relansarea serviciilor de finanţare pentru motociclete 3easy ride şi disponibilitatea, în premieră, a 3easy ride Select. Este pentru prima oară când pe piaţa de motociclete din România se oferă un program complet de finanţare în condiţii similare ca cele pentru automobile: avans redus până la 20%, valoare reziduală de până la 50%, dobândă de 3,99% pentru Euro sau 4,99% pentru Lei sau 0% Lei sau Euro pentru finanţare pe 12 luni şi rată Casco de până la 4,4%.
Şi reţeaua de dealeri a cunoscut o dezvoltare importantă, continuând ritmul de un centru auto complet deschis în fiecare an. 2017 a marcat inaugurarea BMW XCars Târgu Mureş. Alături de acesta, dealerii deja existenţi au realizat investiţii importante – 4 agenţi noi BMW i au fost deschişi în Bucureşti (Auto Cobălcescu), Ploieşti (Proleasing), Cluj (Auto-Translivania) şi Timişoara (Banat Car), în timp ce doi dealeri au obţinut certificarea oficială BMW M – Auto Cobălcescu în Bucureşti şi APAN Motors în Brăila.
BMW Group a continuat şi în România o serie de proiecte care au devenit o tradiţie importantă şi au câştigat chiar vizibilitate internaţională. În spiritul companiei care are o tradiţie de peste 45 de ani în proiecte culturale, BMW Group România a continuat susţinerea festivalurilor de muzică clasică, dintre care asocierea cu Festivalul Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo este cea mai importantă. În 2018 această colaborare va ajunge la a 10-a ediţie.
Un alt proiect important a fost colaborarea cu artistul Adrian Mitu în realizarea unei serii de lucrări dedicate istoriei mărcii şi aniversării de 100 de ani în 2016. Proiectul a căpătat vizibilitate internaţională şi din primăvara anului trecut este expus în SUA, în colecţia permanentă a BMW Car Club of America. În 2018, colaborarea cu Adrian va fi continuată cu o instalaţie specială dedicată legendarului Jochen Neerpasch, creatorul BMW Motorsport.
Un alt proiect care se bucură de tot mai multă notorietate internaţională este colaborarea cu Concursul de Eleganţă de la Sinaia, un element cu adevărat unic în România dedicat pasiunii pentru automobil. Ediţia din 2017 a adus o implicare oficială importantă a BMW Group Classic şi prezenţa la Sinaia a unuia dintre cele mai elegante şi valorase automobile BMW din istorie – un BMW 328 Mille Miglia Roadster. Modelul, unul din trei fabricate vreodată, are o legătură specială cu România, Braşovul fiind scena ultimei participări oficiale a acestui model. Ediţia din 2017 a adus ca invitat special pe legendarul pilot Marin Dumitrescu, care a pilotat în cariera sa mai multe modele BMW 328 special pregătite de el. Pe 19 ianuarie 2018, Marin Dumitrescu a împlinit respectabila vârstă de 99 de ani.