Acesta este noul Mercedes-Benz Clasa A, Prâslea cel Voinic al gamei constructorului premium de la Stuttgart. Prâslea este acum mai matur, mai agresiv, mai puternic și mai eficient și integrează sisteme preluate de la limuzinele brand-ului. Să facem cunoștință cu mezinul familiei cu stea în trei colțuri.
12 milioane de kilometri în 10 țări de pe patru continente, în condiții extreme și temperaturi variind între -25 și 40 de grade Celsius. Atât au acoperit testele riguroase la care Mercedes și-a supus mașina înainte de a o aduce în fața ochilor noștri. „Am folosit câteva sute de prototipuri”, dezvăluie nemții. Și iată ce a ieșit! Mercedes-Benz Clasa A redefinește ideea de lux în segmentul compact.
S-a maturizat micuțul A, care a văzut lumina zilei în 1997. Grila radiatorului cu aspect de diamant, cu o lamelă care sprijină steaua în trei colțuri, este cea care deschide perspectiva către liniile dinamice și emoționale ale noului A. Cu o parte frontală progresivă, o capotă alungită, elemente cromate și faruri cu o configurație nouă, A-ul primește alura agresivă a fraților mai mari. Sunt disponibile, în premieră, și faruri MULTIBEAM LED, cu 18 LED-uri în fiecare bloc optic. Din profil, cu un ampatament extins, modelul pare mai atletic ca niciodată. Mașina se laudă cu cel mai bun coeficient aerodinamic din clasa sa, 0,25. În premieră în clasa compactă, A-ul beneficiază de o grilă care se deschide și o priză de aer suplimentară, cu funcție de îmbunătățire a fluxului de aer, care se regăsește sub plăcuța de înmatriculare.
Noul A revoluționează clasa compactă cu un interior ultra-tehnologizat. La interior, baby Benz a primit noul sistem multimedia MBUX – Mercedes-Benz User Experience, un sistem capabil să învețe grație inteligenței artificiale și care permite personalizarea, creând astfel o legătură emoțională cu cel aflat la volan. Sistemul se activează printr-o simplă chemare “Hey, Mercedes!” MBUX poate fi controlat tactil, prin intermediul ecranelor, prin intermediul butoanelor tactile de pe volan și prin intermediul touchpad-ului din consola centrală.
Sistemul primește și comenzi vocale și este redat pe două ecrane de câte 10,25 de inci, unite sub o suprafață unică de sticlă. Versiunea de bază primește, în schimb, două ecrane de câte 7 inci. Sunt disponibile trei tipuri de display:
- Două ecrane de 7 inci
- Un ecran de 7 și un ecran de 10,25 inci
- Două ecrane de 10,25 inci.
Un head-up display este, de asemenea, disponibil.
A-ul primește opțional și lumină ambientală cu 64 de culori (cu 5 mai multe ca înainte), guri de ventilație illuminate cu aspect de turbine. Clienții pot bifa și scaune încălzite, control al climei în scaune și un pachet Multicontour Seat cu funcție de masaj pentru locurile din față. Sunt disponibile trei tipuri de scaune: versiunea de bază, scaunele confort și scaunele sport, în funcție de liniile de echipare bifate de client.
Cu sisteme de asistență preluate de la Clasa S, Clasa A este, în premieră, în stare să ruleze semi-autonom, în anumite condiții, grație unui sistem performant de radare și camere, care pot identifica obstacole pe o distanță de 500 de metri. Active Distance Assist DISTRONIC și Active Steering Assist oferă și mai mult sprijin șoferului pentru a menține direcția și o distanță sigură, iar viteza vehiculului este automat reglată în viraje, în intersecții și în sensuri giratorii. La bord se regăsește și Active Emergency Stop Assist, și Active Lane Change Assist, astfel încât mașina poate schimba banda de circulație atunci când șoferul acționează semnalul.
Clasa A și-a păstrat imaginea atletică, dar este acum mai practică. Ocupanții beneficiază de un plus de spațiu în dreptul umerilor (+9 mm în față și +22 mm în spate), în dreptul coatelor (+35/+36 mm) și la cap (+7/+8 mm), dar și acces mai facil la locurile din spate.
Portbagajul oferă o capacitate de 370 de litri, 29 în plus față de modelul anterior și are o gură de încărcare cu 20 cm mai largă fațăd de modelul anterior. Podeaua compartimentului rezervat bagajelor este acum cu 11,5 cm mai lungă.
Sub capota Clasei A, Mercedes aduce o generație nouă de motoare:
- A 200 cu 163 CP și 250 Nm, transmisie automată 7G-DCT cu dublu ambreiaj și șapte trepte sau manuală cu șase trepte
- A 250 cu 224 CP și 350 Nm, transmisie automată 7G-DCT cu dublu ambreiaj
- A 180 cu 116 CP și 260 Nm, transmisie automată 7G-DCT cu dublu ambreiaj
DATE TEHNICE Model A 200 A 250 A 180 d Motor/nr. cilindri L4, turbo L4, turbo L4, turbodiesel Cilindree (cmc) 1.332 1.991 1.461 Putere maximă/turație (CP/rpm) 163/5.500 224/5.500 116/4.000 Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) 250/1.620-4.000 350/1.800-4.000 260/1.750-2.500 Transmisie față față față Cutie de viteze automată 7 tr./manuală 6 tr. automată 7 tr. automată 7 tr. L/l/h (mm) 4.419/1.796/1.440 Ampatament (mm) 2.729 Volum portbagaj (l) 370 Accelerație 0-100 km/h (s) 8,0/8,2 6,2 10,5 Viteză maximă (km/h) 225/225 250 202 Consum mixt (l/100 km) 5,1/5,6 6,0 4,1 Emisii CO2 (g/km) 120/133 141 108
Două noi motoare pe benzină cu patru cilindri sunt disponibile în momentul lansării: M 282 cu o capacitate de 1,4 litri și sistem de dezactivare a cilindrilor, cu transmisie automată 7G-DCT și M 260 pe benzină, cu o capacitate de 2 litri. Ambele motoare pe benzină vin standard cu filtru de particule. Unitatea diesel cu patru cilindri (OM 608) și o capacitate de 1,5 litri primește tehnologie AdBlue. Vor urma și alte propulsoare. Rezervorul de combustibil are 43 de litri. Este disponibil și un rezervor de 51 de litri.
În funcție de motorizări, clientul poate alege și sistemul de suspensie. Sistemul DYNAMIC SELECT este dotare standard, care poate fi configurat printr-o simplă atingere de buton, oferind experiențe personalizate.
Ca și predecesorii săi, noul A-Class vine cu suspensie McPherson în față. Versiunile superioare, A 250 și modelele cu tracțiune integrală 4MATIC, sunt cu o suspensie sofisticată cu patru brațe în spate. Standard, A-ul este echipat cu suspensie confort cu arcuri de oțel și DYNAMIC SELECT.
Este mai silențios noul A, pentru că izolația superioară anulează zgomotoul vântului și vibrațiile produse de propulsor.
Mercedes promite că noua generație va fi mai distractivă și mai confortabilă. Cu un ampatament mărit cu 30 mm și un ecartament față cu 14 mm mai mare, A-ul de la Mercedes vine cu suspensie față MacPherson și cu suspensie spate multi-link, dar și cu sistem de tracțiune integrală 4MATIC opțional.
Noul Mercedes-Benz Clasa A va fi disponibil pentru comandă începând cu luna martie. Primele comenzi vor fi onorate începând cu această primăvară.