Propulsia electrică este cel mai simplu mod de propulsie neconvențional. Un motor electric sincron sau asincron montat pe puntea față (VW e-Golf, e-Up, Nissan Leaf, Renault Zoe, Mercedes-Benz B 250 e, Opel Ampera-e) sau pe puntea spate (BMW i3 și smart Electric Drive) antrenează roțile motoare față sau spate prin intermediul unei cutii automate cu o treaptă. Bateriile Li-Ion de mare capacitate sunt amplasate între punți sau în fața punții din spate pentru o distribuție optimă a maselor.
Bateriile se pot încărca de la prize normale de 220V într-un timp destul de lung de 7-10 ore, dar și mult mai repede de la stații de încărcare speciale care dispun de o putere cuprinsă între maxim 22 kWh (curent alternativ) și 120 kWh (curent continuu). Bateriile moderne au un sistem de management al temperaturii care evită supraîncălzirea lor. Toate sistemele auxiliare cum ar fi compresorul de aer condiționat sau servofrâna sunt electrice, iar pentru încălzirea habitaclului există o pompă de căldură. Multe modele au moduri Eco de conducere care prelungesc cu câțiva kilometri autonomia mașinii. Noile baterii Li-Ion cu o densitate de energie mai mare au mărit considerabil autonomia. BMW i3 și VW e-Golf promit 300 km autonomie, Renault Zoe 400 km, iar noul Ampera-e peste 500 km.
BMW i3
Cu o arhitectură revoluționară (modulul Drive susține trenul de rulare, motorul și bateriile și modulul Life, celula pasagerilor, realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon), i3 are un motor electric de 170 CP și poate fi comandat cu două baterii: 22kWh (60 Ah, autonomie 190 km), 33,2 kWh (94 Ah, autonomie 300 km sau 330 km cu range extender REX opțional – motor bi-cilindru termic suplimentar, cu rol de încărcător).
Kia Soul
EV Compactul SUV-MPV de lifestyle de la Kia dispune de o baterie mare de 27 kWh care îi conferă o autonomie foarte bună, de 212 km. Spațiul interior e generos, iar portbagajul e chiar mai mare decât la versiunea convențională. Oferă mult confort și are o echipare standard completă care include printre altele navigație și scaune ventilate și încălzite.
Renault Zoe
Are la bază o platformă de Clio, dar modificată substanțial, cu un ecartament mai lat și un design de sine stătător. Zoe poate fi comandat în trei versiuni de motorizare: R75 cu 75 CP și 210 Nm, R90 cu 92 CP și 220 Nm, Q90 cu 88 CP și 220 Nm. Cu noua baterie Z.E. 40 de 40 kWh lansată în această toamnă, Zoe R75 și R90 oferă o autonomie de 400 km, în timp ce Zoe Q90 atinge 370 km și este singurul model compatibil cu încărcătorul tri-fazic de 43 kW (restul modelelor 22 kW), care permite reumplerea acumulatorilor la 80% capacitate în 50 minute. Viteza maximă este limitată la 135 km/h. Zoe nu este un hothatch, dar bateriile amplasate sub podea conferă o bună echilibrare a maselor și nu afectează volumul portbagajului, cuprins între 338 și 1.225 litri.
Renault Kangoo ZE
Kangoo Maxi ZE combină volumul uriaș de încărcare de 4.600 litri cu o autonomie electrică de 170 km, conferită de bateria de 22 kWh. Motorul dezvoltă 60 CP și 226 Nm.
Renault Twizy
Conceptul e genial oferind 1+1 locuri. Versiunea de top Twizy Urban 80 dezvoltă 18 CP, iar bateria de 6,1 kWh îi conferă o autonomie de 100 km.
Mercedes-Benz B 250 e
Sistemul de propulsie este realizat împreună cu Tesla. Motorul electric de 179 CP și 340 Nm împinge viguros minivanul greu de 1.725 kg, care oferă cinci locuri full-size. Bateria de 28 kWh montată în podea în dreptul locurilor spate conferă o autonomie de aproape 200 km. Trenul de rulare se poate seta în modurile E+ (Economy Plus), E (Economy) și S (Sport), iar cutia automată cu o treaptă poate funcționa în modurile D Auto, D+, D și D-, în ultimul mod recuperarea energiei fiind cea mai eficientă.
Smart fortwo Electric Drive
Smart electrifică toată gama de modele. Noile versiuni fortwo și forfour ED vor fi propulsate de același motor electric de 60 kW/160 Nm. Viteza maximă va fi de 130 km/h, iar autonomia de 160 km, cu un consum de 12,9 kWh/100 km. Bateria Li-Ion de 17,6 kWh poate fi încărcată de la prize de 230V în 6 ore. Din 2017, un încărcător rapid de 22 kWh va reduce timpul de încărcare la 45 minute.
Opel Ampera-e
Cu o lungime de 4,17 m, Opel Ampera-e se laudă cu o autonomie record de peste 500 km. Motorul electric dezvoltă 204 CP/360 Nm și este alimentat de o baterie Litiu-Ion LG-Chem de 60 kWh, montată sub podea. Fratele mai mic al fostului Ampera accelerează de la 0 la 100 km/h în 7 sec. (80-120 km/h în 4,5 sec.) și dispune de tracțiune față, portbagajul măsurând 381 litri.
Tesla Model S
Tesla Model S este disponibil în șapte versiuni: două cu tracțiune spate (60 sau 75) și cinci cu tracțiune integrală (60D, 75D, 90D, P90D și P100D), denumirea modelelor venind de la capacitatea bateriilor, de 60, 75 sau 100 kWh. Versiunea de top P100D cu pachet Ludicrous atinge 100 km/h în doar 2,7 sec și are cea mai mare autonomie de 613 km.
Tesla Model 3
Tesla va lansa în 2017 mașina electrică accesibilă promisă încă din 2006. Fratele mai mic al lui Model S va oferi o autonomie minimă de 350 km și sistemul de conducere autonomă Auto Pilot, totul la un preț de bază de 35.000 dolari.
Tesla Model X
Model X, primul SUV din istoria Tesla, preia platforma lui Model S și oferă șapte locuri pe trei rânduri de scaune și două portbagaje generoase. Lungimea măsoară 5,02 m, cu 5 cm mai mult decât în cazul lui Model S. Ușile tip șoim se deschid în sus (30 cm deasupra plafonului) și oferă un acces facil, inclusiv în locuri înguste. Față de Model S, nu există decât versiuni cu tracțiune 4×4 electrică, cu două motoare, unul antrenând puntea față și celălalt pe cea spate: 90D cu două motoare de câte 262 CP și autonomie 414 km, respectiv P90D cu un motor față de 262 CP și unul spate de 510 CP, cu autonomie 467 km.
VW e-up
Cu bateriile amplasate în podea între punți, E-up are un centru de greutate coborât și o distribuție ideală a maselor, fiind mai plăcut la condus decât versiunea cu motor clasic. Motorul de 82 CP conferă performanțe bune, iar bateria de 18,7 kWh asigură o autonomie maximă de 160 km.
VW e-Golf
Construit pe platforma modulară MQB, adaptată și propulsiilor neconvenționale, e-Golf dispune de un motor electric ce dezvoltă 115 CP și 270 Nm. Noua baterie de 35,8 kWh (disponibilă din 2017, înainte 24,2 kWh) montată în podea conferă o autonomie de 300 km (înainte 190 km).
Nissan Leaf
Leaf poate fi comandat cu o nouă baterie de 30 kWh. Mai grea cu 50 kg, aceasta oferă o autonomie de 250 km și va co-exista în gamă cu vechea versiune de 24 kWh (autonomie 199 km). Timp de încărcare: 8 ore la 230 V. Din 2018, a doua generație Leaf va avea o baterie de 60 kWh și o autonomie de 210 mile (340 km).