Peugeot sfidează scăderea din segmentul D din ultimii patru ani, într-o piață în care SUV-urile sunt la mare căutare. Francezii vor să dea lovitura cu noul Peugeot 508, limuzina aflată la granița dintre sportiv și elegant, care tinde spre titulatura de coupe cu patru uși. Câteva fotografii cu leoaica franceză au apărut pe internet, înainte ca mașina să fie prezentată în martie, la Salonul Auto de la Geneva.
Imaginile arată că noul model accede într-o clasă superioară prin design și dotări, preluând elemente de la conceptul ultra-îndrăzneț Instinct. Mai aproape de sol, mai robust și mai compact, noul 508 primește, în partea frontală, grila familiară, flancată de faruri și lumini de zi LED verticale, cu aspect de colți de felină.
Din profil, acoperișul plonjat o face să arate ca un coupe. Mașina are acum o înălțime de numai 1,40 m (cu 6 mai puțin ca modelul antrerior) și primește un look mai aerodinamic ca niciodată, confirmat de geamurile laterale fără rame. Pentru o manevrabilitate superioară, Peugeot a ales să scurteze mașina de la 4,83 la 4,75 m.Jante cu dimensiuni între 16 și 19 inci sunt disponibile.
În partea posterioară cu linii drepte, Peugeot a integrat un eleron în capacul portbagajului și stopuri LED cu aspect tridimensional. 508 oferă un portbagaj de 487 de litri.
Plăcuța rezervată numărului de înmatriculare, dar și evacuarea dublă cromată anunță că avem de-a face cu un model GT. Așa se explică și prezența jantelor de mari dimensiuni, cu design special, care nu se regăseșc și la versiunea standard.
Fotografiile cu interiorul noului 508 demonstrează că habitaclul continuă liniile sportive de la interior. Volanul compact, aplatizat atât în partea superioară, cât și în cea inferioară, îi confirmă natura atletică. Peugeot a îmbrăcat interiorul modelului fotografiat în piele neagră și finisaje din lemn, care induc senzația de eleganță și lux. Un panou de bord digital, un sistem multimedia high-tech i-Cockpit redat pe un ecran tactil de 10 inci și un sistem audio Focal se regăsesc, de asemenea, la bord, alături de lumina ambientală LED. Atrag atenția și ventilațiile cu formă surprinzătoare, foarte îngustă. Head up display-ul cu proiecție pe parbriz poate fi configurat în șase moduri diferite și pune la dispoziția șoferului informații relevante, fără ca acesta să fie nevoit să-și ia privirea de la drum.
508 din 2018 trece într-o nouă eră a tehnologiei, cu al său sistem inovator Night Vision, unic în segment, care are la bază o cameră cu infraroșu, și care poate detecta corpuri vii în condiții de vizibilitate redusă, pe o rază de 200-250 de metri. Sunt integrate la bord și sisteme ca cruise control adaptiv cu funcție Stop & Go (pentru mașinile echipate cu transmisia automată EAT8), Lane Positioning Assist, frânare de urgență și menținere a benzii, recunoașterea limitelor de viteză și a indicatoarelor rutiere, dar și monitorizare a unghiului mort.
Construit pe platforma grupului PSA, EMP2, noul Peugeot 508 este cu 70 de kilograme mai ușor ca generația precedentă, ceea ce aduce o eficiență și o dinamică superioare.
Peugeot aduce în gamă două motoare noi pe benzină, dezvoltate pe baza unității 1,6L PureTech. Este vorba despre PureTech 180 S&S EAT8 și despre PureTech 225 S&S EAT8, acesta din urmă rezervat versiunii GT, care vine și cu un mod Sport al suspensiei electronice.
Pentru fanii propulsoarelor diesel, Peugeot oferă patru opțiuni: BlueHDi 130S&S, cu transmisie manuală cu șase trepte, BlueHDi 130 S& S EAT8, BlueHDi S& S EAT8 și BlueHDi 180 S& S EAT8. Francezii iau în considerare și o versiune hibridă.
Produs la uzina Mulhouse din Franța, Peugeot 508 va fi prezentat luna viitoare la Salonul Auto de la Geneva și va ajunge pe piață în luna septembrie.