Volkswagen ne-a oferit mai multe imagini video teaser a conceptului I.D.Vizzion, iar ieri, la obișnuita seară a mărcii, l-a dezvăluit invitaților cu câteva ore înainte de deschiderea oficială a Salonului Auto de la Geneva.
I.D.Vizzion este cel de-al patrulea model din seria electrică, după versiunea compactă, modelul tip SUV I.D. Crozz și van-ul I.D.Buzz. Pe lista se vor mai adăuga un SUV, botezat Lounge, și o limuzină de lux, care era denumită până acum Aero, Volkswagen anunțând deja că va cheltui 54 de miliarde de dolari pentru modelele din acest segment,De data aceasta este vorba despre o limuzină al cărei model de serie urmează să apară în 2021 și pe care presa mondială îl numește viitorul Phaeton electric. În plus, acesta oferă și o imagine despre viziunea companiei în domeniul vehiculelor autonome, oferind un sistem de nivelul cinci care urma să fie gata pentru versiunea finală în 2025..
Conceptul are o lungime de 5,163 metri, similar cu Clasa S de la Mercedes-Benz sau Audi A8, modelul de serie urmând să fie cel mai mare din istoria companiei, are o înălțime de 1,506 metri și un portbagaj cu un volum de 565 litri. Stilistic vorbind, avem de-a face cu un acoperiș stil coupe, nu există montanți B, iar pentru maximizarea spațiului interior montanții C ajung până după linia roților spate. Pentru a asigura un acces facil în habitaclu, modelul este dotat cu portiere acționate electric, care se deschid antagonic sub un unghi de 90 de grade cu ajutorul unei chei electronice sau al unui sistem de recunoaștere facială, Remarcăm și designul special al luminilor de zi LED, ca și acea bandă LED care prinde mașina într-un brâu luminos și scoate ân evidență sigla mărcii, amplasată central atât pe grila frontală, cât și pe portbagaj..
Conceput pe platforma modulară MEB a celor de la Volkswagen, I.D.Vizzion beneficiază de două motoare electrice cu o putere totală de 225 kW (306 CP) și tracțiune integrală. Primul este montat frontal și oferă 75 kW (102 CP), iar cel de-al doilea, de 150 kW (204 CP) în spate. Grație unui acumulator de 111 kWh, modelul are o autonomie de 665 km incluzînd și energia recuperată de sistemul de frânare, însă vorbim despre o valoare care este calculată pe baza fostului sistem standard, astfel că cea reală urmează să fie cunoscută la momentul lansării versiunii de serie. Grație celor două motoare, mașina ajunge ân 6,3 secunde de la 0 la 100 km/h, iar în versiunea autonomă viteza maximă urmează să fie de 180 km/h.
Ținând cont că vorbim despre un model autonom, nu există nici volan și nici pedalier, iar pentru control există câte un buton rotativ de mari dimensiuni pentru fiecare rând de scaune. Acestea permit oprirea mașinii, oferirea de comenzi sistemului autonom sau controlul instalației de sunet, dar la dispoziția pasagerilor există și un asistent virtual (comezile pot fi oferite vocal sau prin gesturi) care gestionează sistemul de inteligență artificială care se ocupă de funcțiile mașinii. În plus, care orice model cu nivelul 5 de autonomie,
I.D.Vizzion este echipar cu senzori radar speciali pentru detectarea obiectelor din apropiere și a celor aflate la distanță, senzori ultrasonici, scannere laser, camere față, spate și laterale. Datele din trafic sunt încărcate în cloud și sunt disponibile și altor mașini din zonă, care, de asemenea, oferă accesul la informațiile privind traficul. Dacă pentru conducerea autonomă de nivel 5, după cum spuneam, Volkswagen afirmă că va intra ân producția de serie ân 2025, versiunea finașă a sistemului de inteligență artificială ar urmă să apară cinci ani mai târziu.
În ceea ce privește prețul, evident, este prematur să vorbim pentru că avem de-a face cu un concept. Presa germană avansează ânsă o sumă de circa 65.000 de euro, cu 5.000mai puțin decât cere Tesla pentru Model S cu motor de 320 CP.