Geneva 2018: Leaf, Formula E și concept IMx KURO, noutățile Nissan

Nissan Geneva

Nissan are drept temă principală la Geneva accelerarea electrificării. Compania niponă a dezvăluit în premieră mondială monopostul cu care va concura ân sezonul 2018/19 al Campionatului ABB FIA Formula E și, în premieră europeană conceptul IMx MURO, prezentat anul trecut la Tokyo. Nu putea lipsi din stand a doua generație a lui LEAF și, cu același prilej, oficialii companiei u anunțat semnarea unui parteneriat cu E. ON,  companiile urmând să exploreze oportunități privind activitățile pilot și ofertele comerciale legate de serviciile vehicle-to-grid, soluțiile de generare și stocare a energiei din surse regenerabile, precum și integrarea în rețea pentru clienții vehiculelor electrice Nissan.

Nissan Geneva

Monopostul din Formula E

Participarea la sezonul cinci al Formulei E, care va debuta în decembrie, a fost anunțată âncă de anul trecut, de la Tokyo, iar la Geneva compania a dezvăluit un monopost cu o aerodinamică, baterie și sistem de propulsie complet noi, precum și schema de culori pe care o va folosi. Monopostul a fost proiectat de echipa Nissan Global Design din Japonia. Noua baterie și noul sistem de propulsie oferă mai multă putere, o autonomie mai mare și elimină necesitatea schimbului de mașini în timpul cursei, așa cum se obișnuia în primele patru sezoane ale campionatului.

Sezonul cinci al campionatului ABB FIA Formula E este așteptat să se desfășoare în importante centre urbane internaționale, inclusiv Hong Kong, Berlin, Zurich, Roma și New York. Noua mașină care va debuta în sezonul cinci este programată să concureze în campionatul de Formula E pentru următoarele trei sezoane.

Nissan LEAF

Nissan LEAF este comandat în Europa la fiecare 12 minute, devenind astfel cel mai rapid vândut vehicul electric din regiune. Peste 18.000 de comenzi au fost deja plasate pentru acest model în Europa. Tehnologiile care și-au făcut debutatul în Europa odată cu LEAF sunt deja implementate pe întreaga gamă de autoturisme și vehicule utilitare ușoare ale Nissan. Spre exemplu, tehnologia Nissan de asistență pentru șoferi ProPILOT va fi disponibilă pe Nissan Qashqai începând cu această lună, iar acumulatorul de 40kWh al lui LEAF este disponibil acum pe furgoneta e-NV200, mărind autonomia cu 60%, fără reducerea capacității de încărcare.

LEAF este parte a programului Nissan Intelligent Mobility, iar compania a anunțat că, în cadrul noului său plan intermediar Nissan M.O.V.E., până în 2022 va oferi motopropulsoare electrificate și pe următoarea generație a celor mai vândute crossovere.

New Nissan LEAF
New Nissan LEAF

Nissan IMx KURO

Conceptul IMx a fost prezentat la Tokyo, iar la Geneva a venit, după cum spune și particula KURO (”negru” ân limba japoneză) cu un aspect nou, de culoare neagră, al roților și al capacelor, cu o grilă actualizată și o nouă culoare gri închis a caroseriei. Conceptul este proiectat să consolideze legătura dintre mașină și șofer, iar îmbunătățirile de pe Nissan IMx KURO includ și integrarea tehnologiei de pionierat Nissan, Brain-to-Vehicle (B2V). B2V interpretează semnalele transmise de creierul șoferului pentru a ajuta la conducere și pentru a ajuta sistemele autonome și manuale ale vehiculului să învețe de la șofer.

Nissan IMx KURO propune și o versiune viitoare a ProPILOT, care oferă o funcționare complet autonomă. Când este selectat modul pilot automat ProPILOT, sistemul retrage volanul în interiorul tabloului de bord și înclină toate scaunele, oferind șoferului mai mult spațiu și permițând ocupanților vehiculului să se relaxeze și să se bucure de deplasare. Când este selectat modul de conducere manuală, vehiculul readuce volanul și scaunele în poziția inițială, transferând fără probleme controlul înapoi la șofer.

Tehnologia B2V promite să accelereze timpul de reacție pentru șofer pe baza rezultatului cercetărilor în utilizarea tehnologiei de decodare a semnalelor transmise de creier. Dacă detectează semnale care indică faptul că șoferul este pe cale să inițieze o mișcare – cum ar fi rotirea volanului sau apăsarea pedalei de
accelerație – tehnologiile de asistare a șoferului pot demara acțiunea mai repede, iar arunci când ”simte” disconfortului șoferului, inteligența artificială poate schimba configurația de conducere sau stilul de conducere atunci când este în modul autonom. Prin anticiparea mișcării intenționate, sistemele pot lua măsuri – cum ar fi rotirea volanului sau încetinirea autoturismului – cu între 0,2 și până la 0,5 secunde mai rapid decât șoferul, rămânând însă în mare măsură imperceptibile.

IMx este propulsat de două motoare electrice de mare putere, amplasate în față și în spate, oferindu-i capabilități 4×4.Motoarele produc împreună o putere de 320 kW și un cuplu de 700 Nm, fiind alimentate
de o baterie de mare capacitate care a fost reproiectată pentru a-i crește densitatea energetică și asigură o autonomie de peste 600 de kilometri.

Conceptul este capabil, deopotrivă, să se parcheze singur, într-un loc în care vehiculul se poate conecta la rețeaua electrică locală şi poate acționa ca o centrală electrică “virtuală” prin returnarea electricității către rețea. Întregul proces este realizat eficient, în mare parte datorită creşterii capacităţii bateriei şi a tehnologiilor de conectivitate,incluzând Seamless Autonomous Mobility.

Parteneriat cu E.ON

Nissan a anunțat și semnarea unui parteneriat strategic cu furnizorul de energie E.ON, cu care deja colaborează în Danemarca. Acordul prevede explorarea de oportunități privind activitățile pilot și ofertele comerciale legate de serviciile vehicle-to grid, soluțiile de generare și stocare a energiei din surse regenerabile, dar și integrarea în rețea pentru clienții vehiculelor electrice Nissan. Obiectivul mărcii este acela de a contribui la crearea unei societăți cu birouri, școli, case, drumuri și vehicule complet interconectate, alimentate de energie curată și durabilă.

Nissan a dezvoltat mai multe proiecte vizând soluțiile energetice avansate. În Marea Britanie este vorba despre Nissan Energy Solar, gospodăriile putînd stoca excesul de energie generată de panourile solare pentru a le folosi la încărcarea mașinilor electrice în timpul nopții. În Franța, alături de OKWind au lansat o soluție de stocare pentru zonele rurale, care reduce costul energiei electrice cu 40%, iar atunci când este combinat cu unul pentru stocarea energiei pentru întreprinderi le permite să acopere până la 75% din nevoile agricultorior.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top