În ciuda politicii de interzicere a dieselului în diverse orașe din Europa, Mercedes pariază pe diesel și va lansa un sistem Plug-In Hybrid diesel foarte eficient pe C-Class și E-Class în această toamnă.
Mercedes va combina pentru prima oară un motor diesel cu un sistem de încărcare extern la priză.
Noile modele C-Class și E-Class Plug-In Hybrid diesel vor combina noul motor turbodiesel de 2 litri în patru cilindri OM 654 cu un motor electric ce furnizează 90 kW și 440 Nm cuplate la moderna transmisie automată hibridă 9G-Tronic care se produce în uzina Mercedes de la Sebeș.
Mercedes nu a anunțat puterea sistemului hibrid dar promite un cuplu maxim de 700 Nm disponibil deja de la 1.400 rpm.
Autonomia electrică va fi de 50 km conform vechiului ciclu NEDC datorită unei noi baterii Li-Ion de 13,5 kWh. Aceasta poate stoca mai multă energie în același volum datorită noilor tehnologii utilizate pentru construcția bateriilor. Astfel, noile baterii au evoluat de la Litiu-Fier-fosfat (LiFePo) la Litiu-nichel-mangan-cobalt (Li-NMC) ceea ce a făcut posibilă mărirea curentului din baterie de la 22 la 37 Ah. Bateriile sunt produse în noua uzină Mercedes de baterii Deutsche Accumotive.
Noile modele Plug-In Hybrid vor dispune și de un sistem de încărcare rapid care încarcă la 7,2 kWh față de 3,6 kWh înainte.
Mercedes va lansa și un nou tip de Wallbox de 22 kWh disponibil pentru instalarea acasă în trei versiuni: versiunea de bază, versiunea cu conectare la Internet și versiunea Twin pentru încărcarea simultană a două vehicule (fiecare la câte 11 kWh).