Cea de-a treia generație Toyota Auris își ia la revedere de la versiunile diesel și aduce, în schimb, două versiuni hibride în gamă. Este strategia niponilor pentru compacta care s-a vândut în 11 milioane de unități la nivel global.
Lansată în 2010, Toyota Auris era prima mașină de volum cu propulsie hibridă la acea vreme, iar acum vine tot ca o inovație în segment. Gama de propulsoare a noului model include un singur motor convențional pe benzină de 1,2 litri cu 116 CP, și două versiuni hibride: 1,8 litri cu 122 CP, respectiv 2,0 litri cu 180 CP.
Silențios, intuitiv, agil, motorul de 1,8 litri, în combinație cu tehnologia EV, asigură o rulare electrică de 50%. Cu motorul de 2,0 litri sub capotă, mașina propune comfort, stabilitate, manevrabilitate și plăcere la condus, toate furnizate de platforma TNGA (Toyota New Global Architecture). Aceasta din urmă vine cu mai multă putere și cu padele pe volan, pentru o experiență mai dinamică. Noua platformă vine cu un centru de greutate coborât, un șasiu mai rigid și o suspensie spate multilink, dar și sisteme de siguranță activă și pasivă preluate din viitor. Niciuna dintre versiuni nu necesită încărcare la priză.
Noul Auris este mai lung cu 40 mm și mai jos cu 47 mm ca precedesorul său. Înălțimea a fost redusă cu 25 mm. Toate aceste modificări au ca rezultat un coeficient aerodinamic mai bun, dar, promit inginerii de la Toyota, și o vizibilitate mai bună.
Mașina preia liniile de design tipice brand-ului, cu o parte frontală mai plată, o grilă trapezoidală care integrează central logo-ul Toyota, flancată de faruri înguste.
Partea posterioară cu faruri LED este acum mai rotunjită, iar luneta este mai înclinată. Linia mai proeminentă a aripilor spate îi conferă o imagine mai compactă și mai robustă. Un eleron pe acoperiș este montat standard.
Toyota propune o caroserie în două culori, cu acoperiș negru, dar păstrează misterul asupra interiorului mașinii care va ajunge în showroom-uri în această primăvară.