Joaca s-a terminat. Din 19 martie, rețeaua Renovatio introduce tarifarea energiei electrice la stațiile de încărcare electrice la prețuri pe kWh de peste două ori mai mari decât în rețeaua ENEL, iar costurile sunt aproape la fel dacă am cumpăra benzină sau motorină pentru aceeași distanță parcursă.
Acum doi ani, Renovatio inaugura cu surle și trâmbițe primele stații de încărcare electrice. Iată însă că după doar doi ani, începând din 19 martie, încărcarea mașinilor electrice la stațiile Renovatio nu va mai fi gratis. Și nu doar că nu va fi gratis dar cei ce vor dori să încarce o mașină electrică vor avea un adevărat șoc când vor vedea prețurile care întrec orice limită de bun simț.
Dar haideți să explicăm în detaliu.
Renovatio vine cu trei tipuri de abonamente numite Start, Entry și Fast. La primul nu se plătește nimic la abonament, al doilea costă 99 lei pe lună, iar al treilea 220 lei pe lună.
Renovatio taxează la minut și nu la numărul de kilowați încărcați, ceea ce este o mare șmecherie. Prețul pe minut diferă în funcție de două variabile:
– tipul abonamentului ales – Start, Entry sau Fast
– puterea la care se încarcă – până la 4kWh, între 4-11 kWh, între 11-22 kWh și cu putere mai mare de 22 kWh
Pe lângă aceste tarife mai trebuie să vă cumpărați un card care costă – atenție – 249 lei cu TVA inclus și care este valabil pentru un singur vehicul electric și nu este transmisibil.Deci dacă o firmă are o flotă de 10 mașini electrice, trebuie să plătească de 10 ori taxa adică 2.490 lei.
Am spus că taxarea la minut este o mare șmecherie și iată și de ce.
Să luăm de exemplu planul de abonament Start fără taxa inițială și încărcarea la 11-22 kWh (am luat în clacul situația mai favorabilă cu încărcarea la 22 kWh). Aceasta costă 0,609 lei pe minut, deci într-o oră se încarcă 22 kWh care costă 36,54 lei !!!!
Adică 1,66 lei pe kWh. Cel mai scump preț în rețeaua Enel este de 0,70 lei.
Deci Renovatio TAXEAZĂ KWH DE PESTE DOUĂ ORI MAI SCUMP față de cel mai scump preț din rețeaua ENEL!!!!
Și acum să facem niște calcule comparând de exemplu VW e-Golf facelift cu motorul de 136 CP/290 Nm și bateria de 35,8 kWh și VW Golf 1.6 TDI cu motor turbodiesel de 115 CP/250 Nm.
VW e-Golf costă 27.563 euro cu bonusul de 10.000 euro inclus iar VW Golf 1.6 TDI Highline costă 20.999 euro.
Cu bateria încărcată, noi am parcurs 278 km cu VW e-Golf.
Cum e-Golf are baterie mare și opțiune de încărcare la curent continuu de 50 kWh, încărcarea celor 35,8 kWh după planul Start fără abonament lunar costă 1,6 lei pe minut la o putere de peste 22 kWh. La un calcul simplu asta înseamnă 67 lei. Și nu am luat în clacul aici costul cardului inițial de 249 lei.
Conform măsurătărilor noastre, VW Golf 1.6 TDI a consumat în medie 5,58 l/100 km, deci va parcurge cei 278 km – autonomia maximă reală a lui e-Golf cu 15,5 litri de motorină. Rezultă un cost total de 85 lei, cu doar 17 lei mai mare.
Dacă facem acum un calcul strict pe o sută de kilometri, parcurgerea a 100 km cu e-Golf va costa 24 lei iar cu Golf TDI 30 lei.
Diferența de preț între cele două modele este de 6.564 euro adică 30.522 lei. Această diferență de preț se va amortiza în 508.700 km, o distanță pe care cel puțin e-Golf nu are cum să o atingă cu bateria originală.
Dacă se folosește planul de abonament Entry, atunci încărcarea lui e-Golf costă 32 lei dar există și un cost lunar de 99 lei indiferent de numărul de încărcări.
Cu planul de abonament Fast, prețul scade și mai mult până la 15 lei dar în acest caz trebuie plătit abonamentul lunar de 220 lei indiferent de câte ori încarci mașina.
Sunt mulți șoferi care utilizează mașina în mod privat și 220 lei este tot bugetul lor lunar de motorină sau benzină. Pentru ei deținerea unei mașini electrice nu mai are sens la aceste prețuri fără a lua în calcul și prețul de achiziție mai mare al unui vehicul electric.