Tesla Model X poate începe să se teamă: în peisaj a apărut Jaguar I-Pace, un SUV electric cu alură de felină și inimă de elefant!
Ce vedeți, asta primiți: Jaguar I-Pace a făcut publice toate detaliile referitoare la SUV-ul coupe de clasă medie și totodată primul model electric din istoria de 82 de ani a companiei. Nicio teamă referitoare la fiabilitate: britanicii au testat noul model pe distanța totală de 2,5 milioane km, inclusiv în condiții extreme, de -40°C. Este uimitor câte elemente au rămas neschimbate de la conceptul prezentat în 2016! La exterior, ampatamentul de 2.990 mm și roțile imense, cu jante de 22 inci, contrastează cu consolele scurte, imprimând un caracter sportiv accentuat. În același scop, botul este scurt și zvelt, iar plafonul coboară spre spate, pentru a obține un coeficient aerodinamic de numai 0,29.
Jaguar a păstrat calandrul frontal între farurile Matrix-LED, precum și prizele de aer active din bara de protecție, care răcesc bateriile și captează aerul folosit de climatizare. Deși nu pare la prima vedere, I-Pace este capabil să traverseze vaduri de apă adânci de 50 cm, incredibil pentru un model electric, care are bateriile poziționate în podea.
Interiorul profită din plin de lipsa masivului motor termic și oferă spațiu la nivelul SUV-urilor de clasă mare: călătorii de pe banchetă primesc până la 89 cm spațiu la genunchi, iar înălțimea interioară în spate se apropie de 97 cm. Nu există arbore cardanic, de aceea podeaua este plată, fapt care a permis adoptarea unui spațiu util mare, de 10,5 litri în cotiera centrală față. Portbagajul, cu ai săi 656 litri (1.453 l cu spătarul banchetei rabatat), este comparabil cu cele ale SUV-urilor mari.
Desigur, ca în orice model Jaguar, șoferul este privilegiat. În primul rând, I-Pace îi oferă un sistem multimedia capabil să îi învețe obicieiurile și să evolueze în timp, transformându-se într-un adevărat asistent personal. SUV-ul electric este primul model al companiei al cărui sistem de infotainment folosește inteligența artificială. Sistemul se numește Touch Pro Duo și este operat folosind o combinație de două display-uri tactile pe consola centrală, butoane capacitive și controale rotative cu suprafață touch, aidoma celor folosite de ultimul Range Rover Velar. Instrumentarul de bord digital cu diagonala de 12,3 inci este completat de un head-up display color.
De propulsia lui I-Pace se ocupă un tandem de motoare electrice, care dezvoltă împreună 400 CP și 696 Nm. Fiecare motor antrenează câte o punte și este cuplat la câte o transmisie automată epicicloidală și la câte un diferențial. Astfel, sistemul 4×4 electric distribuie foarte fin cuplul fiecărei roți în parte, permițând un sprint 0-100 km/h în numai 4,8 secunde. Mai mult, distribuția maselor pe punți este perfectă: 50:50%. Britanicii au integrat bateria de Li-ion 90 kWh în podea, fapt care a coborât la minimum centrul de greutate și a crescut rigiditatea torsională: împreună cu platforma din aluminiu, această soluție constructivă a permis atingerea valorii de 36 kNm, transformându-l pe I-Pace în cel mai rigid model Jaguar.
Pachetul de baterii este format din 432 celule, asigură o autonomie de 480 km în ciclul WLTP și poate fi încărcat până la 80% de la o sursă de curent continuu de 100 kW în 40 de minute. Jaguar oferă opțional un wall-box cu putere de 7 kW, care încarcă 80% din baterie în 10 ore, perfect pentru alimentarea pe parcursul nopții. Puntea față cu brațe duble și cea spate multilink au brațele realizate din aluminiu, oferind deopotrivă confort și rigiditate laterală. Opțional, este disponibilă și suspensia adaptivă pneumatică cu funcție self-levelling, care păstrează garda la sol constantă chiar și la sarcină totală. În plus, sistemul de frânare electric poate decelera mașina automat la eliberarea accelerației cu până la 0,4G regenerând energia, fapt care permite conducerea în condiții uzuale folosind doar pedala de accelerație. În Marea Britanie vor fi disponibile trei niveluri de echipare: S (66.190 euro), SE (72.920 euro) și HSE (78.530 euro).
DATE TEHNICE | Jaguar |
---|---|
Model | I-Pace |
Motoare | 2 electrice sincron |
Putere maximă (CP) | 400 |
Cuplu maxim (Nm) | 696 |
Transmisie | integrală electrică |
Cutie de viteze | automată, o treaptă |
L/l/h (mm) | 4.682/1.895/1.565 |
Ampatament (mm) | 2.99 |
Volum portbagaj (l) | 656-1.453 |
Masă la gol (kg) | 2.133 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 4,8 |
Viteză maximă (km/h) | n.c. |
Consum mixt (kWh/100 km) | 19 |
Emisii CO2 (g/km) | 0 |
Autonomie (km) | 480 |
Preț (euro cu TVA) | nc |
1 thought on “Geneva 2018: Jaguar I-Pace”
CHAPEAU!
Sau cum ar zice englezu: VERY WELL DONE!
Eu ma rezum “doar” la: MAGNIFICENT!!!
E clar ca nu e ptr oricine…