Test drive Opel Grandland X Ultimate 2.0 Turbo D AT-8

Opel Grandland X Ultimate

Opel m-a adus în San Sebastian, cel mai fericit oraș din lume, conform unui studiu National Geographic, ca să testez noua versiune de top a SUV-ului compact Grandland X. Cum se comportă pe șosea Opel Grandland X Ultimate 2.0 Turbo D AT-8, ce noutăți aduce și ce surprize ne pregătesc germanii în viitor? Vă răspund fericit în cele ce urmează!  

A fost o zi plină în Țara Bascilor: Opel a început testele internaționale cu cea mai accesorizată și puternică versiune a modelului Grandland X. Se numește Ultimate și este propulsată de un motor turbodiesel de 2 litri și 177 CP, combinat cu o transmisie automată cu 8 rapoarte. Sunt multe de spus, dar mă voi axa pe elementele principale și voi păstra detaliile picante pentru articolul din ediția de aprilie a revistei Auto Expert.

Opel Grandland X Ultimate

  1. De ce Ultimate? Pentru că cel mai mare model din seria X trebuia să se încadreze în linia trasată de frații mai mici, Mokka X și Crossland X: la ambele SUV-uri de clasă mică, versiunea de top se numește Ultimate.
  2. Ce dotări de bază include noul Grandland X Ultimate? Ei bine, pe lângă dotările uzuale, nivelul de echipare Ultimate aduce în plus la exterior jante bicolore de 19 inci, plafon negru și stopuri LED. Interiorul este înnobilat cu sistem infotainment Navi 5.0, cu ecran tactil de 8 inci și sistem audio premium Denon, scaune ergonomice certificate AGR, locuri încălzite față-spate, volan și parbriz încălzite, încărcător wireless pentru telefon și pedale sport din aliaj. Șoferul primește sistem de parcare automată, cameră 360° bird eye view, precum și asistent la păstrarea benzii de rulare și frânare autonomă de urgență. Atenție, toate standard! Opel Grandland X Ultimate
  3. Cât costă? În primul rând, trebuie specificat că echiparea de top vine în combinație cu toate cele trei motorizări disponibile: 1.2 XHT, 1.6 DTH și 2.0 DTH. Prețurile sunt cele din tabelul următor:
    Prețuri Opel Grandland X Ultimate
    MotorizareCombustibilPreț promo (euro, cu TVA)
    B 1.2 XHT, 96 kW / 130 CP Start/Stop, 6-viteze manualãbenzinã25.662
    B 1.2 XHT, 96 kW / 130 CP Start/Stop, 6-viteze automatãbenzinã27.260
    B 1.6 DTH, 88 kW / 120 CP Start/Stop, 6-viteze manualãmotorinã27.448
    B 1.6 DTH, 88 kW / 120 CP Start/Stop, 6-viteze automatãmotorinã29.046
    D 2.0 DTH, 130 kW / 177 CP Start/Stop, 8-viteze automatãmotorinã31.302
  4. Ce e cu noul motor? Noul motor…nu e chiar nou. L-am testat pe Peugeot 3008, în versiunea de 181 CP și ne-a convins pe deplin! Ca și în cazul francezului, și sub capota SUV-ului german este combinat cu o cutie automată cu 8 trepte. Perechea motor-transmisie se potrivește perfect cu spiritul relaxat al mașinii, oferind reprize bune fără efort (400 Nm/2.000 rpm, arhi-suficienți pentru cele doar 1.575 kg ale mașinii), concomitent cu un consum scăzut: 6,5 l/100 km în condiții de test, pe distanța de 190 km. Transmisia schimbă lin, fără șocuri și nu are pretenții sportive: lipsesc atât padelele de pe volan, cât și programul Sport. Totuși, trăgând de manetă spre stânga, treptele se pot schimba și manual: + în față, – în spate. Cel mai mare atu al mașinii este, însă, sunetul discret care pătrunde în habitaclu, datorat în parte unei insonorizări de excepție, dar și prezenței arborelui de echilibrare. Pur și simplu, mașina este extrem de silențioasă, chiar și la peste 3.000 rpm. Noile jante de 19 inci sunt bine ajutate de suspensia care filtrează bine denivelările, astfel că Grandland X rămâne unul dintre cele mai confortabile modele din segment.Opel Grandland X Ultimate
  5. Ce ne mai pregătește Opel? Surprize, surprize: motorul diesel de 1,6 litri și 120 CP va fi înlocuit la vară cu un diesel nou, de 1,5 litri, în două variante de putere: 100 și 130 CP. Va apărea apoi un nou motor de top, pe benzină, de 1.6 litri și 180 CP, combinat exclusiv cu transmisia automată cu 8 trepte. Astfel, la sfârșitul verii, toată gama Grandland X se va alinia la normele Euro 6D. În final, să menționăm viitorul sistem de propulsie PHEV ce va intra în gamă din 2019 și care va fi ”mult mai puternic decât oricare altă motorizare convențională a gamei” și care va beneficia de tracțiune integrală electrică (roțile din spate vor fi puse în mișcare doar de motorul electric, iar cele din față de propulsorul cu ardere internă).

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top