Industria auto e în formă și în 2018, iar Dacia Duster ține pasul. În februarie, au fost înmatriculate cu 4,2% mașini mai multe ca în aceeași perioadă a anului trecut. 1,16 milioane de automobile au fost înregistrate anul trecut, cea mai bună cifră din 2008 încoace.
În Germania, Spania și Franța, în Croația, Grecia Ungaria și Estonia, SUV-urile și-au adjudecat în medie 33% din piață. În acest context, Dacia Duster se laudă cu o creștere a vânzărilor de 32% la nivel european, în luna februarie, ajungând la 15.012 unități livrate, urcând pe locul 16 în topul celor mai vândute mașini din Europa. În același clasament, Sandero ocupă locul 12, bifând o cifră asemănătoare, cu 15.895 de unități vândute luna trecută.
Test Dacia Duster 2 4×4 (cu video)
“Este foarte încurajator și vine ca urmare a unor rezultate similare în ianuarie, indicând că industria auto europeană va continua să crească în lunile viitoare”, susține Felipe Munoz, analist JATO Dynamics.
Statisticile arată un declin în contul mașinilor cu propulsoare diesel, cota de piață a acestora prăbușindu-se cu un procent de 12,8% în februarie. Reglementările stricte din Germania și Regatul Unit au avut un cuvânt de spus în decizia clienților de a alege motoare cu emisii mai mici. În schimb, cererea de motoare pe benzină a continuat să crească, marcând un plus de 16% în februarie.
Segmentul premium îi ține companie celui al SUV-urilor în ceea ce privește creșterea. Volkswagen Group a continuat să fie lider pe piața vânzărilor, urmat de Renault, Peugeot, Ford și Opel/Vauxhall. Cel mai popular model, VW Golf, a bifat o creștere de 16%, cu aproape 37.000 de unități vândute. Modele ca Peugeot 3008, 5008, C3 Aircross, Opel Crossland și Gandland X au contribuit la obținerea unor cifre mai bune de către grupul PSA. La polul opus se află FCA, care a bifat cea mai mare scădere din cauza interesului redus pentru Fiat și Lancia.