Autostrada Sebeș-Turda este Autostrada Ghinionului. Lotul 4 se prăbușește. Marginea carosabilului a început să crape și să o ia la vale. Constructorul se apără spunând că sunt doar niște probleme minore.
Lotul 4 trebuia să fie gata în martie 2016. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că sectorul de 16,3 kilometri dintre nodul Decea și până la intrarea în autostradă în zona Turda, este finalizat în proporție de 99%.
„Remedierile necesare în această zonă, lucrări minore, sunt în derulare, spre satisfacerea clientului”, a spus pentru ECONOMICA.NET Klaus Bleckenwegner, CEO-ul Porr Construct România.
De curând, au fost semnalate probleme și la Lotul 3, între Aiud și Decea, pentru că asfaltul turnat pe acel tronson de drum este foarte alunecos, din cauza excesului de bitum și a problemelor de rugozitate și planeitate a carosabilului.
Ministrul Transporturilor Lucian Șoavă a promis că inaugurarea loturilor 3 și 4 vor fi inaugurate în luna mai. Este însă doar una dintre amânări, pentru că, la începutul anului, reprezentanții CNAIR anunțau că recepția pentru lotul 4 va avea loc în februarie, urmând ca sectorul de drum să fie dat în folosință imediat după recepție.
Loturile III și IV ale autostrăzii Sebeș-Turda au fost finalizate, lotul I este încă în lucru, iar lucrările la lotul II, între Alba și Aiud, stagnează la 45%. Această stagnare este cauzată de intrarea în insolvență a firmei Euro Construct, compania românească din asocierea care a câștigat licitația pentru lucrare.
Sursă: Economica.net