La sfârșitul lunii martie 2018, ne-a vizitat țara Jochen Neerpasch, fondatorul BMW M GmbH, cu ocazia prezentării lucrării pictorului Adrian Mitu, care spune povestea celebrului pilot și manager de motorsport.
Adrian Mitu, artistul care a realizat seria de 101 picturi dedicată aniversării a 100 de ani BMW, proiect care a ajuns deja apreciat în Statele Unite, a pregătit o altă lucrare amplă, care urmăreşte să spună povestea întreagă a lui Jochen Neerpasch. După ce au fost achiziţionate şi expuse de BMW Car Club of America, lângă uzina BMW din Spartanburg, seria de 101 picturi urmează să fie expusă la prestigiosul LeMay America’s Car Museum.
Jochen Neerpasch este o figură legendară în lumea motorsportului şi, porbabil, omul care a marcat cel mai mult imaginea modernă BMW.
A fost mecanic, pilot de curse (cu Porsche a avut rezultate impresionante în cursele de anduranţă), a fost şeful Ford Motorsport Germania, a creat BMW Motorsport şi BMW M, a ajutat la întoarcerea Mercedes în Formula 1. Neerpasch este cel care poate fi creditat cu prima şcoală de pilotaj a unei mărci, cu primul program coerent de juniori în motorsport, cu introducerea pregătirii mentale şi fizice riguroase şi ştiinţifice în motorsport. Momentul la BMW a fost perioada cea mai cunoscută – acolo a creat BMW 3.0 CLS, BMW M1, competiţia Procar şi, după ce o marcă franceză a refuzat proiectul, s-a întors cu BMW la LeMans pentru a da viaţă proiectului ArtCar.
AutoExpert a realizat un interviu cu Neerpasch despre cum au evoluat sporturile cu motor din anii 60 și până azi, despre programul de juniori în motorsport dar și despre începuturile diviziei BMW M GmbH.
Interviul va fi prezentat pe larg în numărul din mai al revistei AutoExpert.