Test drive Hyundai i30 Fastback: Într-o ligă proprie

Hyundai i30 Fastback

Hyundai i30 Fastback este al patrulea membru al familiei i30 și constituie parola de acces pentru producătorul sud-coreean în segmentul coupé-urilor cu cinci uși, fiind primul model de volum care intră în cercul închis în care modelele premium își fac de cap. Primele impresii despre i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT7 Exclusive. FOTO: Bogdan PARASCHIV.
Hyundai i30 Fastback arată independent și sportiv, elegant și expresiv, cu o grilă desenată mai agresiv, cu bare noi de protecție, cu acoperișul coborât cu 30 mm față de fratele său hatchback și cu linii fluide care se încheie într-un eleron arcuit, integrat în capacul portbagajului. Din spate, ai impresia că Fastback-ul cu forme îndrăznețe îmbrățișează asfaltul. Din față, ai impresia că îl înghite pe nemestecate.

Față de i30 Hatchback, bancheta spate a fost coborâtă cu 5 mm, însă în același timp, acoperișul este cu 30 mm mai jos. Rămâne totuși suficient spațiu la cap pentru o poziție relaxată, dar nu și pentru… o pălărie pe capul pasagerului înalt și relaxat. i30 Fastback este cu 115 mm mai lung decât i30 și a primit jante din aliaj de 17 și 18 inci, special create pentru acest model.

Hyundai i30 Fastback

În familia i30, hatchback-ul pare să fie prietenosul, Tourer-ul este spațiosul, iar N este puternicul. Dar cum poate fi descris i30 Fastback care joacă într-o ligă proprie? Prezentat în toamna anului trecut la Salonul Auto de la Frankfurt, i30 Fastback are un profil acvilin, imposibil de descris într-un singur cuvânt. Însă este la fel de european ca și i30, fiind dezvoltat în centrul Hyundai din Russelheim și produs la uzina Hyundai din Nosovice, alături de frații săi cu același nume de familie. Cu peste 800.000 de unități vândute pe bătrânul continent de la introducerea primei generații i30 în 2008, Hyundai dezvoltă gama compactă cu un al patrulea membru, la care adaugă elemente contemporane preluate din clasele superioare. Versiunea de bază include cu generozitate pilot automat, avertizare frânare automată de urgență, fază lungă automată, asistent de bandă și asistent de oboseală.

Hyundai i30 Fastback

Interiorul sofisticat și ergonomic al lui i30 Fastback în versiunea de top Exclusive vine standard cu un sistem multimedia cu ecran tactil de 8 inci, navigație, conectivitate TomTom live, Apple CarPlay și Android Auto și încărcător wireless. Se regăsesc pe consola centrală și o priză de 12 V, o mufă AUX și una USB.

Hyundai i30 Fastback

Motorul turbo de 1,4 litri care propulsează mașina noastră de test este cuplat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte DCT7 (există și versiunea cu transmisie manuală cu 6 trepte) și linia de echipare Exclusive accentuând senzația de rafinament oferită de habitaclu. Avem la dispoziție trei moduri diferite de rulare pentru direcție, cutie și motor, dar nu și pentru suspensie: Eco, Normal și Sport. Cel mai incisiv este, evident, cel Sport, care te face să simți că ești într-o mașină cu ADN de atlet.

  • Design agresiv și atractiv
  • Garanție 5 ani fără limită de kilometri
  • Incisiv în modul Sport
  • Diferență mică de preț față de i30
  • Consum ridicat

Cutia automată DCT cu dublu ambreiaj, șapte trepte și cu padele pe volan (disponibile la linia de echipare Exclusive) sporește senzația sportivă pe care o ai la bordul limuzinei cu alură de coupé. Dar fii fără grijă! Nu vei adormi la volan nici în modul Eco. Diferența mică de consum dintre Eco și Sport nu te va convinge însă, să renunți la distracție. Oricum, traficul bară la bară din București și pedala de accelerație cu magnet în afara Hyundai i30 Fastbackorașului ne-au ținut departe de cifrele oficiale de consum (5,6 l/100 km). Suspensia este cu 15% mai rigidă față de cea care se regăsește la versiunea hatchback, fără să sacrifice însă, confortul la trecerea peste denivelări. În viraje, simți cum mașina găsește trasa și ritmul ideale, păstrându-și calmul și ieșind din curbă cu aplomb, în timp ce cutia DCT cu dublu ambreiaj identifică, fără să stea pe gânduri, treapta corectă.

i30 Fastback pune la dispoziția celor care vor să plece la drum un portbagaj de 450 de litri, cu 55 litri mai mult decât la hatchback, deși are același ampatament (2.650 mm), dar o consolă spate mai lungă decât la i30 hatch. Douăsprezece culori sunt disponibile, vopseaua metalizată costă 405 euro, cea perlată 452 și atrăgătorul Engine Red doar 167 de euro. Cel mai accesibil i30 Fastback cu motor 1.0 T-GDi și echipare Highway costă 17.785 euro. Cu motorul din test 1.4 T-GDi, cutie DCT7 și echipare Exclusive prețul este de 21.236 euro, cu doar 475 euro mai mult decât versiunea hatchback cu același motor și echipare, ceea ce nu este mult deloc.

 

Hyundai i30 Fastback

Verdict AutoExpert

Aerodinamicul Hyundai i30 Fastback pare cel mai interesant membru al familiei i30. Are silueta robustă a unui luptător de wrestling, dar are aerul sofisticat și elegant al unui prezentator de gală. Fastback-ul sud-coreean încearcă să fure clienții care visează la un sedan compact și pare să aibă armele potrivite: un design atractiv, dotări preluate din clasele superioare și prețuri interesante, cu doar puțin mai mari decât ale hatchback-ului./mb_verdict]
DATE TEHNICEHyundai
Modeli30 Fastback
Motor/nr. cilindri1.4T-Gdi, 4 cilindri
Cilindree (cmc)1,353
Putere maximă/turație (CP/rpm)140/6.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)242/1.500
Transmisiefață
Cutie de vitezeautomată cu dublu ambreiaj
L/l/h (mm)4.455/1.795/1.425
Ampatament (mm)2,65
Volum portbagaj (l)450
Masă la gol (kg)1,362
Accelerație 0-100 km/h (s)9,5
Viteză maximă (km/h)203
Consum mixt (l/100 km)5,6
Emisii CO2 (g/km)129
Preț de bază (euro, cu TVA)16.285 euro

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top