Prezentare: Jaguar E-Pace

Jaguar se aruncă în jungla SUV-urilor cu un model compact, plasat sub F-Pace. Ca și Range Rover Evoque, E-Pace are mult stil, iar sub caroserie se află cea mai bună tehnologie.

Cu siguranță, cei de la Ford nu sunt buni strategi. Pe vremea când erau proprietarii lui Jaguar și Land Rover au considerat că segmentul SUV trebuie să fie acoperit exclusiv de marca Land Rover, caracterul lui Jaguar
nefiind potrivit cu un SUV. Total greșit! F-Pace a avut un start foarte bun în Europa înregistrând 20.140 vânzări în 2016 deși nu a avut la dispoziție un an întreg de vânzări, debutând în aprilie 2016. Iar acest rezultat foarte bun a fost obținut în condițiile în care în acest segment concurează și Land Rover Discovery, vândut în 47.569 unități anul trecut în Europa.

Noul E-Pace se plasează o clasă mai jos, în segmentul compact, contra lui BMW X1, Audi Q3 și Mercedes GLA, dar atacă și pe rivalul din casă, Range Rover Evoque.Cu ce argumente vine Jaguar? În primul rând cu un design care îți taie răsuflarea dar care nu exclude un caracter practic ieșit din comun. Jaguar declară foarte clar în mapa de presă că sursa de inspirație a fost modelul F-Type. Linia laterală a geamurilor care urcă spre spate formând un unghi foarte ascuțit cu linia plafonului, farurile și stopurile subțiri sunt inspirate clar de la F-Type. Apoi, opțiunea unică în segment de a putea fi echipat cu jante de până la 21 inch și consolele față și spate foarte scurte, de 882, respectiv 832 mm, sunt o declarație de sportivitate.

Cu 4.395 mm lungime și un ampatament de 2.681 mm, E-Pace se înscrie în clasa compactă fiind cu 25 mm mai lung decât Range Rover Evoque și având un ampatament mai mare cu 21 mm. Și interiorul se inspiră tot de la F-Type. Volanul, consola centrală asimetrică cu mâner de susținere pentru pasager, ergonomia consolei cu comenzile climei și sistemul multimedia ca și butonul de reglaj al trenului de rulare sunt clar preluate de la F-Type și crează o ambianță interioară sportivă, unică în acest segment al SUV-urilor compacte premium. Sistemul multimedia de top este cunoscutul Touch Pro cu display tactil de 10 inch în format 21:9, care are toate funcțiile de la o tabletă cum ar fi swipe, zoom sau pinch, processor quad-core și o placă de rețea foarte rapidă care include un hot-spot Wi-Fi 4G ce permite conectarea a până la 8 dispozitive. Sunt disponile până la patru prize de 12V și 5 conexiuni USB.

Jaguar E-Pace

Opțional se pot comanda tabloul digital de bord cu ecran de 12,3 inch, două sisteme audio premium de la Meridian și noul head-up display care poate proiecta cu 66% mai multă informație full color și cu o claritate mai mare. Jaguar promite că E-Pace va fi și o mașină foarte practică. Volumul portbagajului măsoară 577 litri și se extinde până la 1.234 litri dacă se rabate bancheta (Range Rover Evoque 5 uși 575-1.445 litri), compartimentele de depozitare sunt practice, iar cel de pe tunelul media este configurabil și distanța medie la genunchi în spate între spătarul banchetei și spătarul scaunelor față este de 892 mm, similară cu cea din clasa medie.

E-Pace este construit pe o platformă derivată din a lui F-Pace de la care păstrează suspensia spate integrală multilink, dar suspensia față este nouă și include o nouă articulație din aluminiu și un nou subcadru față care generează o structură mai rigidă. Încă nu s-au comunicat date despre mase, dar Jaguar promite ca de obicei o construcție ușoară, capota, acoperișul, hayonul fiind din aluminiu, iar structura care susține planșa de bord este din magneziu. Ca și alte modele Jaguar, E-Pace dispune standard de tren de rulare adaptiv JaguarDrive Control, care permite reglajul în patru moduri – Normal, Dynamic, Eco și Rain/Ice/ Snow – a răspunsului direcției, cutiei, ESP-ului, sistemului AWD Active Driveline și suspensiei dacă se comandă opțional suspensia adaptivă Adaptive Dynamics care vine în pachet cu jantele de 21 inch și permite șoferului să aleagă o amortizare mai soft (Normal) sau mai fermă (Dynamic). E-Pace este disponibil cu două sisteme de tracțiune integrală: Standard și Active Driveline.

Cel standard este disponibil la dieselurile de 150 și 180 CP și benzina de 249 CP, putând transmite în caz de nevoie aproape toată puterea la roțile spate. Active Driveline este o premieră la Jaguar, combinând feelingul unei tracțiuni spate cu eficiența unei tracțiuni față. În condiții normale este transmis un cuplu mai mare spre puntea spate, simulându-se caracterul unei tracțiuni spate, iar în condiții extreme aproape tot cuplul poate fi transferat spre spate pentru scurt timp. De asemenea, la puntea spate există un diferențial blocabil 100% format din două ambreiaje umede care permit distribuția până la 100% a cuplului spate pe o singură roată. În sfârșit, la viteze stabilizate, pentru economie de combustibil, sistemul AWD este decuplat, doar puntea față fiind motoare. Active Driveline este disponibil cu motorizările de top bi-turbo diesel de 240 CP și benzina de 300 CP.

Nu va lipsi nici cunoscutul sistem All Surface Progress Control, care este un pilot automat pentru off-road ce funcționează între 1,8 și 30 km/h. E-Pace va fi oferit cu nivelele de echipare S, SE și HSE cu sau fără pachetul R-Dynamic combinate cu cinci motoare, toate cu 4 cilindri în linie, montate transversal față: trei diesel de 2 litri cu 150, 180 și 240 CP și două pe benzină, tot de 2 litri, cu 249 și 300 CP.

Motoarele pe benzină și dieselul de top de 240 CP sunt cuplate exclusiv cu transmisie automată cu 9 trepte, în timp ce pentru dieselurile de 150 și 180 CP se oferă standard o cutie manuală nouă cu 6 trepte. În primul an de comercializare va fi disponibilă seria specială First Edition, combinată cu dieselul de 180 CP sau benzina de 249 CP, cutie automată cu 9 trepte, construită pe baza echipării SE cu pachet R-Dynamic, cu trei culori (roșu Caldera exclusiv la First Edition, alb Yulong și negru Santorini), jante de 20 inch și tapițerie din piele Windsor cu cusături roșii. Datorită capacităților de producție ocupate aproape în totalitate, noul E-Pace va fi produs în uzina lui Magna Steyr din Austria, care va produce și viitorul SUV electric I-Pace din 2018. În același timp, pentru piața chineză, E-Pace va fi produs la uzina Chery Jaguar Land Rover din Changshu. E-Pace va debuta pe piața românească la începutul lui 2018.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top