Când înlocuim lichidul de răcire?

Întotdeauna e bine să ne gândim din timp la lichidul de răcire din motorul maşinii.

Lichidul de răcire este un fluid de lucru obţinut prin amestecul în părţi egale de lichid antigel concentrat (etilen glicol) şi apă distilată. Este destinat să asigure preluarea căldurii din blocul motor şi s-o evacueze în atmosferă prin intermediul radiatorului, menţinând astfel un regim termic optim pentru funcţionarea la parametrii nominali.

-Lichidul de răcire nou introdus în instalaţie are unele                        caracteristici tehnice importante:

-Temperatură de congelare scăzută, între -35 şi -40 grade Celsius;

-Caracter antispumant şi dezincrustant, care previne apariţia spumei şi a depunerilor de calcar pe conducte şi în radiatorul de răcire;

-Comportament anticoroziv faţă de metale şi pasivitate faţă de elementele din cauciuc (furtunuri, racorduri).

Pe timpul funcţionării motorului, lichidul de răcire circulă permanent de la blocul motor la radiator, antrenând unele particule metalice aflate în suspensie, generând astfel un proces de coroziune electrochimică, care se accentuează în timp, cu efecte negative asupra întregii instalaţii şi, mai ales, cu efecte corozive asupra radiatorului, aale căror celule devin în scurt timp neetanşe.

Pe timpul funcţionării, prin pierderea unei cantităţi de apă prin neetanşeităţi, prin evaporare sau prin completarea accidentală cu apă distilată, lichidul de răcire îşi modifică densitatea şi punctul de congelare, punând în pericol înregistrarea blocului motor în zilele geroase. Iată cum putem preveni astfel de deficiente.

Câteva sfaturi
-Verificaţi periodic nivelul lichidului de răcire. Dacă se observă scăderea nivelului de lichid de răcire sub semnul de minim existent pe vasul de expansiune trebuie să-l completaţi cu lichid de aceeaşi densitate, obţinut din antigel concentrat şi apă distilată în părţi egale. Cu această ocazie veţi verifica şi etanşeitatea racordurilor din cauciuc şi strângerea colierelor pentru a depista locul unor posibile scurgeri;

-Anual, înainte de sosirea anotimpului rece, trebuie să mergeţi la un atelier service pentru verificarea densităţii şi a punctului de congelare a lichidului de răcire din motor. Dacă densitatea este scăzută, se completează cu lichid antigel pur până se obţine o densitate corespunzătoare unui punct de congelare cuprins între -35 şi -40 grade Celsius. Puteţi folosi pentru măsurători un termodensimetru pentru antigel pe care vi-l puteţi procura din comerţ,  este ieftin şi uşor de utilizat;

-După doi ani de utilizare lichidul de răcire trebuie înlocuit cu altul în stare proaspătă, preparat în volume egale din lichid antigel pur şi apă distilată. După golirea instalaţiei şi înainte de introducerea noului lichid de răcire este bine să turnaţi o soluţie de curăţare a radiatorului (dezincrustantă) existentă în comerţ la preţul de 70.000-80.000 lei/butelie, (Radiator Cool); după golire urmează clătirea prin umplerea instalaţiei cu apă distilată şi golirea ei.

Deşi lichidul de răcire vechi pe care l-aţi înlocuit poate fi regenerat, acest procedeu este destul de anevoios şi nu-i la îndemâna oricărui automobilist (şi nici la îndemâna multor ateliere service) deoarece activităţi de laborator cum sunt corectarea densităţii, a indicelui pH şi deionizarea lui cu aparatură şi substanţe chimice corespunzătoare.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top