Cehii aplică tuturor modelelor aceeași rețetă infailibilă: spațiu din abundență, dotări de primă clasă, eficiență și performanțe dinamice la prețuri accesibile. Iar această combinație promite să le asigure celor două SUV-uri Škoda succesul de care se bucură și celelalte modele ale mărcii. Au trecut abia câteva luni de la lansarea lui Kodiaq și deja s-au format liste de așteptări pe toate piețele de desfacere.
Dacă impresionantul SUV, prezentat în septembrie 2016, reprezintă primul pas făcut de Škoda în segmentul SUV-urilor medii, compactul Karoq este urmașul cu acte în regulă al fostului Yeti. Pe lângă elementele de stil asemănătoare, Kodiaq și Karoq împart și aceeași platformă scalabilă, MQB. Da, Kodiaq este cu 31 cm mai lung, cu 4 cm mai lat și cu 5 cm mai înalt, iar ampatamentul său este superior cu 16 cm celui de la Karoq, însă modularitatea excepțională a platformei, a cărei singură dimensiune fixă este distanța dintre pedalier și puntea față, a permis inginerilor să o folosească pentru ambele modele. La interior, Kodiaq își tratează călătorii cu spațiu din abundență: cel mai clar exemplu este spațiul la genunchi pe banchetă, care ajunge la 48 cm, aidoma SUV-urilor din segmentul superior.
Bancheta segmentată glisează pe o distanță de 18 cm, iar spătarul fracționat este înclinabil sub diverse unghiuri, creând astfel mai mult spațiu pentru cele două locuri de pe al treilea rând, disponibile opțional: Kodiaq este primul model Škoda ce poate oferi șapte locuri. Astfel echipat, ursul ceh dispune de un portbagaj de 270 litri, care crește la 650-835 litri pentru versiunea cu cinci locuri (560765 litri în variantele 4×4), ajungând să măsoare maximum 2.065 litri cu spătarul banchetei rabatat. Nici Karoq nu se face de rușine. Dimportivă, emblematic pentru habitaclul spațios este volumul portbagajului, de 521 litri, expandabil până la 1.630 litri prin rabatarea spătarului banchetei. În plus, Karoq mai deține un joker: sistemul VarioFlex, asemănător celor de pe modelele Yeti și Roomster, care oferă trei scaune individuale în locul banchetei. Acestea culisează și pot fi scoase separat, în acest caz volumul portbagajului crescând până la 1.810 litri. Škoda le-a demonstrat utilitatea cu ocazia recent încheiatului Tur al Franței la ciclism, când a umplut portbagajul cu 1.000 de bidoane folosite de cicliști pentru a se hidrata. Virtuțile habitaclului nu se limitează doar la spațiul impresionant, ci și la dotările de primă clasă.
Astfel, în cazul lui Kodiaq, volanul încălzit, scaunele încălzite, ventilate și reglabile electric cu memorie, climatizarea automată cu trei zone de confort, tapițeria din piele și iluminarea ambientală reprezintă doar o parte din lista cuprinzătoare de dotări. Acestea sunt asezonate cu picanterii imposibil de găsit la concurență: protecții din plastic care se activează automat la deschiderea ușilor și se pliază la închiderea lor, evitând contactul direct dintre muchia ușii și mașina de lângă, sau suport pentru umbrelă găzduit de ușile din spate, sau racletă pentru gheață aflată în capacul bușonului de combustibil, sau cârlig de remorcare retractabil…și exemplele pot continua. Un lucru este cert: Kodiaq este ”simply clever”! Atât de inteligent, încât îi oferă șoferului un pachet complet de sisteme de asistență, ce include camere surround-view, care proiectează pe ecran imaginea mașinii și a împrejurimilor, asistență la iminența impactului frontal, ce include detectarea pietonilor și frânare automată în trafic urban, pilot automat adaptiv, asistență la păstrarea benzii de rulare, monitorizarea unghiului mort și chiar rulare autonomă în ambuteiaje.
Mai mult, ambele modele dispun de sistemul de asistență on- line Care Connect, care oferă informații despre starea mașinii sau asistență la eventualitatea unei defecțiuni sau a unui accident. Sunt caracteristici care, împreună cu excelentul comportament la impact pe care l-a dovedit la sesiunile de crash-test, i-au permis lui Kodiaq să obțină numărul maxim de stele Euro NCAP. Și la Karoq întâlnim o mare parte din aceste sisteme de asistență, fapt lăudabil dacă ținem cont de segmentul din care face parte. În plus, SUV-ul compact poate fi dotat opțional, în premieră pentru un model Škoda, și cu instrumentar de bord digital, configurabil, de 12,3 inch. La fel ca și pachetele de asistență a șoferului, asemănătoare sunt și sistemele de infotainment, care în varianta Swing beneficiază de prezența unui display de 6,5 inch, conectivitate Bluetooth și Škoda SmartLink (Apple CarPlay, Android Auto și MirrorLink). Opțional, poate fi comandat sistemul Bolero, cu ecran tactil HD de 8 inch. Deasupra lui găsim sistemul multimedia de top, Amundsen, care aduce în plus sistem de navigație, memorie flash de 64 Gb și player DVD.
Poate fi comandat și un modul LTE, pentru conectare rapidă la internet, dar și un hotspot WLAN la care pasagerii își pot conecta dispozitivele mobile. Kodiaq are un sistem audio de top Canton de 575 W, cu 10 difuzoare și subwoofer. Gama de propulsoare pe benzină a marelui Kodiaq pornește cu motorul 1.4 TSI, în variantele de 125 CP și 150 CP. Varianta de 125 CP este disponibilă cu tracțiune față și transmisie manuală cu șase trepte, iar cea de 150 CP atât cu tracțiune față și transmisie manuală, cât și tracțiune integrală și transmisie manuală sau DSG cu șase trepte. Cel mai performant motor pe benzină este 2.0 TSI, de 180 CP, disponibil doar în combinație cu transmisia DSG cu șapte trepte și cu sistem de tracțiune integrală. Singurul motor diesel este apreciatul 2.0 TDI, în două variante de putere: 150 CP și 190 CP. Prima poate fi dotată cu tracțiune față și transmsie DSG cu șapte trepte, respectiv cu tracțiune integrală și transmisie manuală sau DSG cu șapte rapoarte, în timp ce versiunea mai puternică dispune exclusiv de tracțiune integrală și transmisie DSG.
Fratele mai mic, Karoq, oferă la alegere două motoare pe benzină și două diesel. Mezinul 1.0 TSI are trei cilindri și dezvoltă 115 CP, în timp ce motorul mai mare pe benzină are 1,5 litri, produce 150 CP și beneficiază de sistem de dezactivare a cilindrilor. Cel mai mic motor diesel are 1,6 litri și produce 115 CP, dar cei însetați de putere pot opta pentru motorul de 2,0 litri și 150 CP sau 190 CP. În afară de motorul de 190 CP, care are transmisie DSG cu șapte trepte și tracțiune integrală în dotare standard, toate celelalte versiuni dispun de transmisie manuală și tracțiune față.