Bosch va lansa în 2020 un sistem de evacuare pentru motoarele diesel, care ar putea permite producătorilor de autovehicule să reducă emisiile de oxizi de azot (NOx) atât de drastic încât să respecte deja viitoarele limitări. Inginerii companiei au început să răspundă la primele întrebări privind această soluţie tehnologică revoluţionară.
Prin ce se distinge noua tehnologie diesel?
Până acum, doi factori au împiedicat reducerea emisiilor NOx în cazul autovehiculelor diesel. Primul dintre acestea este stilul de conducere. Soluţia tehnologică dezvoltată de Bosch este un sistem de administrare a debitului de aer cu răspuns foarte rapid pentru motor. Un stil de conducere dinamic cere o recirculare la fel de dinamică a gazelor de eşapament. Acest lucru poate fi obţinut prin utilizarea unui turbocompresor optimizat RDE, care reacţionează mai rapid decât turbocompresoarele convenţionale. Datorită recirculării gazelor de eşapament de înaltă şi joasă presiune, sistemul de administrare a debitului de aer devine chiar mai flexibil. Acest lucru înseamnă că şoferii pot conduce cu viteză fără o creştere a emisiilor. La fel de importantă este influenţa temperaturii. Pentru a asigura conversia optimă de NOx, temperatura gazelor de eşapament trebuie să fie de peste 200 de grade Celsius. În traficul urban, autovehiculele ating rar această temperatură. De aceea, Bosch a optat pentru utilizarea unui sistem sofisticat de administrare termică pentru motorul diesel. Acesta reglează în mod activ temperatura gazelor de eşapament, asigurând astfel faptul că sistemul de evacuare rămâne suficient de cald pentru a funcţiona într-un interval de temperatură stabil şi că emisiile rămân la un nivel scăzut.
Citiţi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro